News Flash:

Cele mai daunatoare obiceiuri pentru creier: cum iti distrugi sanatatea mintala si te faci nefericit fara sa-ti dai seama

30 Mai 2018
28463 Vizualizari | 0 Comentarii
Depresia este de obicei cauzata de factori pe care nu-i putem controla, cum ar fi pierderea unei persoane dragi, insa micile obiceiuri zilnice ne pot afecta la fel de mult starea de spirit, chiar daca de multe ori nu suntem constienti de acest aspect. Va prezentam in continuare cateva lucruri care ne afecteaza sanatatea psihica. Obiceiurile legate de social media si chiar modul in care mergem ne pot afecta fericirea zilnica fara ca macar sa realizam acest lucru, evidentiaza health.com. Din fericire insa, niciodata nu e prea tarziu pentru a indrepta aceste comportamente. 
  1. Modul in care mergi . Felul in care ne simtim ne poate afecta modul in care mergem, insa si inversul este la fel de adevarat, dupa cum a demonstrat un studiu publicat in revista de specialitate „Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry“. i Cercetatorii au descoperit ca in momentul in care subiectii au fost rugati sa mearga cu umerii aplecati in fata, cocosati si fara a-si misca bratele pe langa corp, acestia au experimentat stari mai rele decat cei care isi controlau mersul, adoptand un stil relaxat si elegant. Mai mult, persoanele care au respectat indicatiile cercetatorilor si-au amintit mai multe lucruri negative decat pozitive. Cum poti corecta acest lucru: mergi cu barbia sus, umerii drepti si adopta o atitudine pozitiva.
  2. Faci poze la absolut orice. Persoanele dependente de Instagram, Facebook sau alte platforme asemenea, ar trebui sa acorde o atentie deosebita acestui punct. Potrivit unui studiu publicat in „Psychological Science“, persoanele care imortalizeaza absolut orice vor altera modul in care isi vor aminti respectivele momente. in cadrul studiului, participantii au facut turul unui muzeu, au admirat unele exponate, iar pe altele le-au si fotografiat. La final, le-a fost mult mai greu sa-si aminteasca obiectele fotografiate decat pe cele pe care doar le-au privit. „Obiectivul aparatului de fotografiat este ca un val in fata ochilor tai si nu-ti dai seama ca e acolo“, a explicat Diedra L. Clay, profesor si director al departamentului de psihologie si consiliere de sanatate al Universitatii Bastyr din Kenmore, Wash. Cum poti corecta acest lucru: concentreaza-te pe subiectul pe care il fotografiezi sau, si mai bine, relaxeaza-te si bucura-te de moment. Profita de clipele frumoase si traieste-le, acestea sunt lucrurile care te vor face mai puternic din punct de vedere mintal, spune Clay.
  3. Lasi un om rauvoitor sa te stoarca de energie. Intimidarea nu se termina cand termini studiile. Aproximativ 54 de milioane de oameni se confrunta cu oameni care ii ataca si ii jignesc gratuit si peste 70% dintre oameni au asistat la altfel de scene la locul de munca, potrivit lui Erin K. Leonard, psihoterapeut si autor al cartii „Terorismul emotional: rupe lanturile unei relatii toxice/Emotional Terrorism: Breaking the Chains of a Toxic Relationship“. „Sa fii atacat cu rea intentie in mod repetat poate fi devastator si iti poate rani mandria si respectul de sine. Te face volatil din punct de vedere emotional, ceea ce face si mai greu sa te ridici din pat si sa traiesti ziua“, considera Leonard. Cum poti corecta acest lucru: este recomandat sa iti programezi o sedinta la doctor pentru a discuta despre starea de sanatate fizica si mintala. Apoi, discuta problema si cu superiorul de la locul de munca, daca este cazul.
  4. Nu faci sport. Daca faci sport de trei ori pe saptamana, riscul de a fi deprimat scade cu 19%, potrivit unui studiu publicat in JAMA Psychiatry. Dupa ce au monitorizat peste 11.000 de persoane nascute in 1958 si pana la varsta de 50 de ani inregistrand simptome depresive si niveluri scazute de activitate fizica, cercetatorii de la Universitatea din Londra au descoperit o corelatie intre activitatea fizica si depresie. Oamenii depresivi erau automat mai putin activi, in timp ce persoanele care faceau sport nu se confruntau cu astfel de tulburari psihice. De fapt, de fiecare data cand faceau miscare, riscul de depresie scadea cu 6%. Cum poti corecta acest lucru: Pur si simplu ridica-te si fa miscare. Nu trebuie sa faci lucruri solicitante, poti incerca sa te plimbi sau sa urci scarile, pentru ca orice activitate fizica iti ajuta mintea sa fie activa.
  5. Pierzi vremea si amani sa faci anumite lucruri. Gandeste-te la o sarcina pe care ai tot amanat-o. Daca motivul este ca activitatea respectiva te plictiseste sau nu ai chef, ei bine, nu sunt prea multe lucruri de facut. Dar daca eviti sarcina respectiva pentru ca iti creeaza o stare de anxietate sau pentru ca iti este teama de esec, atunci amanarea constanta nu face decat sa accentueze tensiunea. Cum poti corecta acest lucru: inainte de a aborda problema, fa ceva care te ajuta sa elimini stresul si sa te destinzi: asculta muzica, citeste cateva pagini din cartea preferata sau alearga.
  6. Esti intr-o relatie toxica. „Am multi clienti care sufera de anxietate si depresie si nu isi dau seama ca aceste stari sunt cauzate de o relatie toxica“, a precizat Leonard. „Le consuma stima de sine. Partenerii lor i-a facut sa creada ca sunt incompetenti sau egoisti. Uneori dureaza ani pentru ca un om sa realizeze ca depresia si anxietatea provin din relatiile pe care le au.“ Cum poti corecta acest lucru: in primul rand, trebuie sa inveti sa citesti semnele care iti arata ca ai alaturi un partener abuziv. Apoi, trebuie sa consulti un specialist, un membru al familiei sau un prieten apropiat pentru a discuta si a te elibera.
  7. Iei viata prea in serios. „Sunt foarte multe studii care demonstreaza beneficiile pe care rasul le are asupra sanatatii oamenilor si inclusiv asupra sanatatii mintale“, spune Leonard. „Rasul este cel mai rapid medicament impotriva anxietatii si a depresiei.“ Cum poti corecta acest lucru: Cauta umorul in fiecare zi. Urmareste un show de televiziune amuzant sau o emisiune de radio sau petrece timp in compania prietenilor care te fac sa te simti bine si sa zambesti. Poti chiar sa faci voluntariat pentru copiii, pentru ca ei spun cele mai trasnite lucruri.
  8. Nu te odihnesti. „Somnul afecteaza absolut orice, inclusiv capacitatile emotionale si mintale, precum si functiile corpului. Somnul este modul in care organismul nostru se regenereaza si fara el sistemul nostru functioneaza intr-un mod defectuos“, atentioneaza Diedra L. Clay, subliniind ca este foarte important sa determinam exact de cate ore de somn avem nevoie pentru a ne simti odihniti. Cum poti corecta acest lucru: Identifica motivele pentru care nu poti dormi si apoi ia masuri pentru a le elimina si pentru a-ti crea un mediu odihnitor. 
  9. Nu esti niciodata singur Te imparti intre copii, loc de munca, mariaj si alte activitati si rareori va bucurati de un moment de singuratate. Leonard subliniaza importanta timpului petrecut singur, fie ca este vorba de 10 minute, o ora sau chiar o zi intreaga. Daca nu iti oferi momente de singuratate si liniste, depresia si anxietatea se furiseaza. Cum poti corecta acest lucru: Stabileste-ti un program in care sa-ti rezervi timp si pentru tine. Cel mai important e sa-l si respecti. 
  10. Nu vorbesti, de fapt, cu nimeni. Daca in general obisnuiesti sa trimiti mesaje, folosindu-te de Facebook si alte retele sociale pentru a tine legatura cu prietenii, atunci nu ai un contact semnificativ. „Paginile de Facebook reprezinta surse de divertisment“, spune Clay. „Acestea nu sunt conversatii reale care sa ne permita sa-i intelegem pe oameni. in schimb, ne diminueaza experientele si sentimentele“, crede Michael Mantell, un antrenor de stiinte comportamentale din San Diego, California. „Smartphone-urile ne fac sa ne dezobisnuim de conversatiile fata in fata si sa ni se par mai firesti cele virtuale. Mai mult, ne influenteaza capacitatea si interesul de a sta in aceeasi camera cu alti oameni si de a lega conversatii cu acesti.“ Cum poti corecta acest lucru: „La sfarsitul vietii noastre, numarul de fani pe care ii avem nu va conta, dar prietenii da“, subliniaza Clay. Asigura-te ca stabilesti o intalire cu un prieten, un membru al familiei sau un coleg cel putin o data pe saptamana.
  11. Nu poti trai fara telefonul mobil. Cand a fost ultima data cand ai renuntat complet la orice dispozitiv electronic? Nu-ti poti aminti? Nu e un semn prea bun. „Toate dispozitivele pe care le avem la indemana ne suprastimuleaza“, spune Clay. „Iar daca suntem in permanenta conectati la ele, atunci nu ne odihnim niciodata cu adevarat si nu permitem corpului si mintii sa-si revina. in cele din urma este foarte posibil ca aceste lucruri sa se transforme in depresie si anxietate.“ Cum poti corecta acest lucru: Creeaza „perioade sabatice“, in care sa te abtii sa folosesti telefonul cel putin o data pe saptamana, chiar daca doar pentru o jumatate de zi.
  12. Faci o multime de lucruri in acelasi timp. Cu totii suntem vinovati de multitasking: luam pranzul la birou, derulam Facebook-ul, ne uitam la televizor si scriem mesaje, toate in acelasi timp. Cercetarile arata ca desi multi oameni cred ca sunt mult mai productivi daca fac mai multe lucruri deodata, teoria este complet falsa. De fapt, multitaskingul ne face sa fim mai stresati si in imposibilitatea de a comunica eficient. Cum poti corecta acest lucru: e chiar foarte simplu – lasa jos telefonul, inchide televizoru si fii atent la ce faci si la ce se intampla in jurul tau. Permite-i creierului tau sa proceseze tot ce ti se intampla in timp real, acesta poate fi cel mai bun lucru pe care il poti face pentru sanatatea ta mintala. 
sursa: adevarul.ro

depresia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1613 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021548 (s)