News Flash:

Cele mai bune surse de minerale. Nu trebuie sa lipseasca din meniul tau zilnic

27 Februarie 2013
1917 Vizualizari | 0 Comentarii

Magneziul ne păstrează sănătatea sistemului nervos, calciul are grijă de oase, iar potasiul ne ţine plini de energie. Iată care sunt cele mai bune surse de minerale.

Fosfor, din peşte - Pe lângă aportul pe care îl aduce în menţinerea sănătăţii oaselor şi a dinţilor, fosforul reglează balanţa acizilor. În cazul lipsei lui din alimentaţie, pot apărea serioase infecţii ale gingiilor. Mai mult, fosforul atenuează durerile cauzate de artrită. Surse: carne, peşte, produse lactate, cereale integrale, fructe confiate, ouă, seminţe.

Ajută în procesul de creştere, fiind foarte important pentru organismul copiilor. Măreşte rezistenţa la îmbolnăvire, previne stările de oboseală. Fierul vindecă şi previne totodată anemiile cauzate deseori de carenţe de vitamine, precum şi de minerale. Asigură culoarea sănătoasă a pielii. Surse: Ficat de porc, rinichi, scoici şi moluşte crude, piersici deshidratate, gălbenuş de ou, stridii, nuci, fasole, sparanghel, melasă, fulgi de ovăz.

Menţine o bună stare de sănătate a oaselor şi a dinţilor, asigură bătăile regulate ale inimii şi ajută în tratamentul insomniilor. Calciul contribuie la metabolizarea fierului şi deţine un rol important în transmiterea impulsurilor nervoase, fiind un tonic al sistemului nervos. Surse: lapte şi produse lactate, brânzeturi, soia, sardine, somon, alune, nuci, seminţe de floarea-soarelui, fasole uscată, conopidă, broccoli.

Ajută la menţinerea echilibrului apei şi a acizilor din organism şi reglează tensiunea arterială. Dacă nu se asigură cantitatea suficientă de potasiu, pot apărea probleme legate de slăbirea muşchilor, confuzie, scăderea apetitului, dar şi o stare continuă de oboseală. Surse: fructe, în special banana, legume uscate, carne, peşte, ciocolată.

Magneziul activează enzimele, ajută la contractarea muşchilor şi e implicat în numeroase fenomene biologice la nivel celular. Lipsa lui poate determina slăbirea sistemelor nervos şi osos, crampe, crize digestive precum şi tahicardie. Surse: Bogate în magneziu sunt cerealele integrale, nucile, fructele de mare şi legumele verzi.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

magneziul calciul sistemului nervos
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1595 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018851 (s)