News Flash:

Cele mai bune si cele mai nocive produse de post

15 Noiembrie 2011
3638 Vizualizari | 0 Comentarii

Crenvursti vegetali, pateuri si salam de soia, maioneza fara ou, iaurt de post cu fructe exotice, toate acestea au impanzit rafturile magazinelor in asteptarea clientilor care tin post. Problema este ca majoritatea produselor de post sunt doldora de chimicale, transformandu-le astfel in alimente nocive sanatatii. In plus, sunt scumpe, iar unele produse de post contin ingrediente "de dulce".

"Exista unele tipuri de cascaval din soia care contin cazeina (proteina din lapte care contribuie la coagularea acestuia). Acest produs, desi este fabricat din soia, nu mai poate fi considerat de post", atrage atentia dr. Gheorghe Mencinicopschi, in Evenimentul Zilei. 

Pentru a nu cadea in capcana producatorilor, verificati foarte atent eticheta. Ingrediente precum cazeina, derivat de ou, zer, praf de zer nu au ce sa caute intr-un produs de post.

Iata care sunt cele mai nocive produse de post si care sunt cele mai bune pentru consum:

1. Produse de post nocive
In categoria produselor nocive intra pateurile vegetale si "mezelurile", din cauza continutului mare de "E-uri". "Pateul din soia contine la fel de multi aditivi ca cel animal, poate chiar mai multi. La fel si salamul, si crenvurstii de post sau snitelul, care mai e si prajit. In niciun caz nu trebuie sa mancam zilnic astfel de produse", sustine prof. Gheorghe Mencinicopschi.

2. Produse de post bune
Dintre toate produsele de soia, cea mai sanatoasa este branza tofu. Pe locul urmator se afla laptele de soia, pe care il puteti consuma zilnic.

E-uri nocive din produsele de post 
Sfatul specialistilor in alimentatie este sa ocoliti produsele care contin polifosfati (E452), glutamat monosodic (E 621) si coloranti chimici de sinteza. Cel mai des intalniti sunt tartrazina (E102), galben de chinolina (E 104) si carmin (E 120). Acesta din urma este obtinut dintr-o insecta si, cu toate acestea, se regaseste in unele produse de post.

Alte substante de care trebuie sa va feriti sunt conservantii-benzoati (E 211, E212, E213) si de nitriti (E251), cazeinat de sodiu, care este, de fapt, o proteina din lapte, substante de ingrosare - gume guar-E412, xantan- E415, gelan-E418, caruba-E410 si guma arabica sau acacia-E414-, sulfati/sulfiti (E227, E228), BHA (E320)-foarte nociv pentru sanatate, caramel (E150) si EDTA (E385), care se foloseste in special in conserve si este unul din cei mai periculosi aditivi.

De unde ne luam proteinele in timpul postului
Pentru ca organismul are nevoie de proteine, iar carnea, lactatele si ouale sunt interzise in timpul postului, le puteti procura din mazare, fasole, ciuperci, soia nemodificata genetic, masline, seminte de floarea-soarelui, de dovleac, nuci, migdale, arahide, alune de padure.  


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1854 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021060 (s)