News Flash:

Cele mai bune remedii pentru starile de anxietate

20 Februarie 2013
6177 Vizualizari | 1 Comentarii

In afara de faptul ca trebuie sa incerci sa fii cat mai linistit, calm si detasat cu putinta, poti preveni anxietatea si prin intermediul alimentatiei. Iata care sunt nutrientii esentiali din acest punct de vedere, potrivit Best Health Mag:

Complexul vitaminelor B ajuta la prevenirea agorafobiei (teama patologica, obsesiva si nemotivata de spatiile largi, de locurile deschise, de piete etc.), anuland sentimentul de panica si in alte situatii.

Vitamina B este importanta si pentru controlarea nivelului de zahar din sange, iar vitamina B3 controleaza procesele care tin de enzime si care joaca un rol esential in producerea serotoninei. O doza de 1.000 - 3.000 de mg pe zi te poate ajuta sa scapi de anxietate. Vitamina B5 este si ea buna in gestionarea adrenalinei si a stresului.

Acidul folic si vitamina B12 sunt importante pentru prevenirea depresiei si a atacurilor de panica. Surse bune de vitamina B sunt carnea de curcan, cerealele integrale, legumele, bananele, cartofii, ficatul si drojdia.

Vitamina D ajuta si sistemul imunitar, dar si sanatatea oaselor, protejand totodata organismul de cancer.

Nivelul acestei vitamine poate fi masurat printr-o analiza simpla de sange. Daca iti lipseste, poti lua suplimente de 5.000 de UI pe zi, dar sa nu fii surprins nici daca medicul iti prescrie in jur de 50.000 de UI pe saptamana, in prima etapa, in cazul in care considera ca deficienta ta este foarte mare.

Vitamina D se ia la cea mai bogata masa din zi si este ideal ca nivelul acesteia sa fie masurat la fiecare trei luni.

Omega 3 si omega 6

Omega 3 si omega 6, continute in peste, ajuta la prevenirea si tratarea depresiei, a starii de anxietate si a furiei. Pestele gras este cel mai indicat, aici intrand somonul si sardinele, dar si suplimentele iti vor face bine.

O doza buna pentru inceput este de 1.000 mg zilnic, astfel incat va fi micsorat pe cat posibil efectul grasimilor negative trans.

Teanina

L-teanina este un amino-acid intalnit in ceai si are efect calmant, reducand raspunsul psihologic la stres. Acesta creste si nivelul neurotransmitatorului GABA, cel care induce starea de calm. In acelasi timp, corpul este protejat de neurotoxinele din mediul inconjurator. Un supliment tipic de teanina este de 50 - 200 mg.

Magneziul are un efect calmant, protejand sistemul nervos si prevenind starile de anxietate, teama, nervozitatea, nelinistea si iritabilitatea. Magneziul protejeaza si inima si arterele, dar amelioreaza si simptomele premenstruale.

Studiile au aratat ca si o doza mica - 200 mg de magneziu si 50 mg de vitamina B6 - ofera beneficii. Un supliment tipic contine in jur de 400 - 600 mg magneziu si 800 - 1.200 mg de calciu. Insa chiar si magneziul singur isi face foarte bine treaba in caz de anxietate.

Totusi, daca deja suferi de o anxietate marita, este indicat sa folosesti in jur de 1.000 mg de magneziu pana incepi sa te simti mai bine.

Luand acest mineral seara, inainte de culcare, te vei odihni mai bine. O modalitate buna de a ajuta si pielea sa se bucure de efectele magneziului este sa adaugi in cada de baie saruri care il contin.

Legumele inchise la culoare, precum spanacul sau sfecla, contin magneziu. Cerealele integrale, neprocesate, au atat magneziu, cat si vitamina B. La fel si carnea de pui, pestele, carnea de vita, pepenele, semintele, nucile, cartofii si fasolea verde.

Anumite plate sunt si ele bogate in magneziu, precum musetelul, galbenelele sau menta. De folos sunt si patrunjelul si ardeiul iute.

Vitamina D

Vitamina D se gaseste in oua si peste gras, precum somonul sau macroul. Si daca stai la soare corpul tau va beneficia de acest element, fiind mai aparat de starile de depresie si anxietate. Poate de aceea aceste afectiuni apar mai des iarna, cand afara este frig si nimeni nu mai sta la plaja sau nu se mai plimba indeajuns prin parc.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina b producerea serotoninei vitamina b5 vitamina d teanina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Daria  | #804
interesante aceste informatii. bine de stiut, dar cel mai util in tratarea anxietatii este medicul psihiatru. iar ca si informatii eu mai citesc articolele de pe depresiv.ro
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1516 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018481 (s)