News Flash:

Cele mai bune ceaiuri si plante pentru insomnie si stres

14 Iunie 2018
22313 Vizualizari | 0 Comentarii

Ceaiul de plante calmeaza creierul. Ceaiurile pe baza de plante precum valeriana, musetel sau floarea pasiunii sunt folosite pentru a stimula somnul. Aceste plante actioneaza asupra unor receptori ai creierului si au usoare efecte sedative. De ce este benefic pentru tine: Ritualul incetinirii activitatilor de peste zi, pregatirea pentru somn si prepararea unui ceai fierbinte sunt obiceiuri importante pentru creier, care face astfel tranzitia de la activitate la somn. In plus, bauturile fierbinti au si un efect placebo.

Melatonina trateaza insomniile. Cum functioneaza: Melatonina este un hormon produs in mod natural de organism. In mod normal, se afla la cote ridicate la lasarea intunericului, atunci cand provoaca somn. Melatonina este insa foarte sensibila la lumina, in special la luminitele albastre, verzi sau rosii emise de aparatele electrice, precum televizoare, computere sau laptopuri. Expunerea constanta la aceste surse de lumina opreste productia de melatonina, fapt care afecteaza somnul. Suplimentele cu melatonina sunt benefice in special pentru persoanele care sufera de tulburari ale somnului, inclusiv de insomnii. Cum asiguri un nivel ridicat de melatonina: Pentru a mentine la cote ridicate productia de melatonina, inainte de culcare este indicat sa opresti toate aparatele electrice. In plus, in dormitor nu trebuie sa existe astfel de aparaturi, care sa iti perturbe somnul. In zilele noastre, suplimentele cu melatonina sunt foarte populare, insa trebuie sa stii ca acestea regleaza somnul, nu il initiaza. Astfel, este indicat sa iei suplimentele cu melatonina cu 90 de minute inainte de ora obisnuita de culcare.

L - Theanina imbunatateste calitatea somnului. Cum functioneaza: L - Theanina este un aminoacid care se gaseste in ceaiul verde. Stimuleaza buna dispozitie, imbunatateste procesul de invatare si calmeaza sistemul nervos. In plus, L-Theanina imbunatateste si calitatea somnului. Cum asiguri un nivel ridicat de L - Theanina: Daca problemele tale de somn sunt cauzate de stres si programul incarcat, suplimentele pe baza de L-Theanina sunt extrem de benefice. Luate inainte de culcare, ajuta la calmarea generala a organismului si favorizeaza starea de somnolenta.

Baile fierbinti relaxeaza si reduc stresul. Cum functioneaza: Declansarea starii de somnolenta este in stransa legatura cu temperatura corporala. Seara, organismul uman se confrunta cu o scadere naturala a temperaturii, ceea ce il pregateste pentru somn. Baile fierbinti maresc temperatura corporala, insa atunci cand iesi din cada, temperatura corpului scade brusc, ceea ce duce la aparitia starii de somnolenta. De ce sunt benefice pentru tine: Inainte de culcare, fa o baie fierbinte timp de 20 de minute. Si un dus fierbinte este de mare ajutor. Duce la relaxare musculara si elibereaza tensiunea, procese care iti vor fi de ajutor daca suferi de stres si insomnii.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ceai plante insomnie stres
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1541 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021150 (s)