News Flash:

Cele mai bune alimente care iti protejeaza tenul de soare

1 Martie 2013
1410 Vizualizari | 0 Comentarii

Cacaoa si ceaiul verde sunt doua surse importante de flavonoide, care au fost testate in studiile clinice ce vizeaza imbatranirea pielii. Consumul de cacao moderat, pe termen lung, tinde sa atenueze inflamatiile pielii cauzate de soare cu 15%, dupa 6 saptamani, si cu 25%, dupa 12 saptamani.

Referitor la ceaiul verde, dupa consumul a doua cesti pe zi, timp de 8 saptamani, s-a observat o imbunatatire in textura pielii, in ceea ce priveste elastina si colagenul. Cateva bucati de ciocolata neagra si doua cesti de ceai verde sunt binevenite in fiecare zi.

Beta-carotenul - Studiile au demonstrat efectul pozitiv impotriva arsurilor soarelui in cazul maririi aportului de beta-caroten in alimentatie. Insa, deoarece supradozajul este periculos pentru sanatate, cel mai bine este sa se apeleze la sursele naturale care furnizeaza acest fitonutrient: morcovi, spanac, gulii.

Luteina - Protejeaza ochii de cataracta si pielea de ultraviolete si efectele lor nocive, impiedicand alterarea codului genetic al celulelor si aparitia de inflamatii. Surse naturale bogate in luteina sunt: varza, spanacul, mazarea verde, porumbul, broccoli, ouale.

Licopenul - Consumul de tomate, pepene verde, grepfrut roz si rosu furnizeza organismului licopen, care influenteaza in mod pozitiv mecanismele biologice de regenerare a pielii. Consumate frecvent, alimentele care furnizeaza carotenoide de tipul celor de mai sus ofera pielii o tenta frumoasa.

Vitamina E

Studiile clinice arata ca vitamina E are rol fotoprotector. Surse bogate de vitamina E sunt: uleiul de floarea soarelui presat la rece, uleiul de germeni de grau, uleiul de migdale, alunele.

Dieta mediteraneana, ca factor de protectie

Persoanele in varsta, care consuma mai multe legume, ulei de masline (acestea stau la baza dietei mediteraneene) si leguminoase (plante cu pastai) au mai putine riduri decat cele in alimentatia carora predomina carnea rosie, dulciurile (produse de patiserie, bauturi carbogazoase), cartofii si produsele lactate grase. Mai multe studii au dovedit acest lucru.

In concluzie, protejarea pielii de efectul ultravioletelor trebuie realizata in doua moduri: din interior, printr-o alimentatie care imbunatateste starea de sanatate, si din exterior, prin aplicarea de creme cu factor de protectie ridicat. Aceste doua masuri micsoreaza si riscul de cancer al pielii, in continua crestere in ultimii ani.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

flavonoide ciocolata neagra beta-carotenul broccoli ouale licopenul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1622 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013804 (s)