News Flash:

Cele mai bune alimente care fortifica sistemul imunitar

4 Ianuarie 2011
4281 Vizualizari | 0 Comentarii

Sistemul imunitar reprezinta o retea de celule, tesuturi si organe care lucreaza impreuna pentru a proteja organismul impotriva atacurilor microbilor de orice tip. Cu toate ca este extrem de complex, fiind in stare sa recunoasca milioane de inamici si sa lupte eficient impotriva acestora, sistemul imunitar nu este o masinarie perfecta, uneori identificandu-si in mod gresit tintele, iar alteori este destructurat de agenti externi; in aceste cazuri extreme apar diferite afectiuni, ca alergii, artrite ori SIDA. Iata o lista cu 15 alimente care intaresc imunitatea.


1. Socul
Acest arbust contine substante care diminueaza actiunea virusurilor care cauzeaza gripa. Studiile au demonstrat actiunea adjuvanta a socului in tratamentul gripei. Fructul de soc este bogat in antioxidanti si are capacitatea de a lupta impotriva inflamatiilor.


2. Ciupercile
Acestea contin seleniu si antioxidanti. Nivelurile scazute de seleniu sunt strans legate de riscul de aparitie al gipei. Contin, de asemenea, vitamina B, riboflavina si niacina. Studiile pe animale au aratat ca ciupercile ar avea efecte antivirale, antibacteriene si antitumorale.


3. Fructele de acai
Considerate super-aliment, alaturi de afine, fructele de acai sunt bogate in antioxidanti, in special antocianina. Acesti antioxidanti pot ajuta corpul in lupta impotriva imbatranirii si a bolilor. Fructele de acai pot fi consumate sub forma de suc natural sau uscate.


4. Stridiile
Datorita continutului de zinc, stridiile ajuta ajuta la intarirea sistemului imunitar, la vindecarea ranilor, dar mai ales in combat infertilitatea.


5. Pepenele verde
Hidratant si revigorant, pepenele verde este bogat in antioxidanti, in special glutation. Glutationul este cunoscut pentru puterea pe care o are in intarirea sistemului imunitar, astfel incat acesta sa poata lupta impotriva infectiilor.


6. Varza cruda
Aceasta este o alta sursa de glutation.


7. Migdalele
Un pumn de migdale poate sa ajute sistemul imunitare in lupta cu stresul. Se recomanda ca o persoana sa consume 1/4 de cescuta de migdale zilnic, ceea ce acopera necesarul zilnic de vitamina E, cea care ajuta la stimularea sistemului imunitar. De asemenea, contin riboflavina, niacina si alte vitamine din grupul B care diminueaza efectele negative ale stresului.


8. Grapefruit
Fructul contine o cantitate destul de mare de vitamina C. Cu toate acestea, cercetatorii nu au putut dovedi in ce mod organismul poate primi suficienta vitamina C, astfel incat sa nu mai fie necesare suplimentele medicamentoase in prevenirea gripei si a racelii. Cu toate acestea, grapefruitul contine flavonoizi - compusi naturali chimici care imbunatatesc actiunea sistemului imunitar. Daca nu va impacati cu acest fruct incercati portocalele sau mandarinele.


9. Germenii de grau
Germenii de grau reprezinta partea din planta care contine cei mai multi nutrienti. Contin un amestec de fibre, proteine si grasimi bune, zinc, antioxidanti, vitamina B, dar si alte vitamine si minerale. Puteti transforma germenii de grau in faina pe care s-o utilizati la diverse retete facute in casa.


10. Iaurt cu continut scazut de grasimi
O ceasca de iaurt, consumata zilnic poate reduce sansele de a contacta o raceala. Este important ca pe eticheta iaurtului sa fie specificat faptul a acesta contine culturi lactice vii. Unii cercetatori cred ca acestea pot ajuta sistemul imunitar in lupta cu bolile. De asemenea, ar trebui sa consumati si vitamina D. Studii recente au descoperit o legatura intre nivelurile scazute de vitamina D si riscul crescut de raceala si gripa.


11. Usturoiul
Usturoiul contine antioxidanti care sustin sistemul imunitar in lupta cu unele boli, cum ar fi helicobacter pylori, bacterie implicata in aparitia ulcerelor si a cancerului stomacal. Inainte de a-l consuma sub diverse forme, decojiti usturoiul, pisati-l si lasati-l sa stea 15-20 minute pentru a se activa enzimele imunostimulatoare.


12. Spanacul
Are un continut bogat de nutrienti, in special acid folic care ajuta oganismul sa produca celule noi, fibre, antioxidanti si vitamina C. Spanacul consumat fiert moderat sau crud ofera cele mai mari beneficii.


13. Ceaiul
Atat cel verde, cat si cel negru contin polifenoli si flavonoide, care lupta impotriva bolilor. Indiferent de continutul de cofeina, efectul lor benefic este acelasi.


14. Cartofii dulci
Ca si morcovii, cartofii dulci contin betacaroten, care ajuta in lupta cu radicalii liberi. Cartofii dulci au si un continut important de vitamina A, care este legata de incetinirea procesului de imbatranire si pot reduce riscul anumitor forme de cancer.


15. Broccoli
Este unul dintre alimentele imunostimulatoare de baza. Potrivit unui studiu, s-a demonstrat ca o substanta din componenta legumei intareste sistemul imunitar. In plus, sunt pline de substante nutritive care protejeaza organismul. Contine vitamina A, C si glutadion. Cand este consumat alaturi de branza, poate mari aportul de vitamina B si D.

Citeste si:

Uleiul de argan tine timpul in loc

Tinerete fara batranete cu Goji

Cuisoarele, medicament antibiotic si antiviral

5 boli prevenite cu ajutorul busuiocului


sistemul imunitar socul ciupercile antioxidanti antocianina stridiile
Distribuie:  

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1527 (s) | 24 queries | Mysql time :0.010639 (s)