News Flash:

Cele mai bune 8 cereale si pseudocereale fara gluten

1 August 2015
7137 Vizualizari | 0 Comentarii
Tot mai raspandita, boala celiaca este cauzata de o intoleranta a organismului la gluten, o proteina care se gaseste in majoritatea cerealelor traditionale. Insa alternative exista, iar acestea exceleaza nu numai prin lipsa glutenului ci si printr-un continut bogat in nutrienti de care organismul are nevoie. Iata cele mai bune cereale si pseudocereale fara gluten:

Orez

Este cereala cea mai populara din lume, mai ales in Asia. Orezul ar trebui consumat mai des chiar si de catre cei care nu sufera de intoleranta la gluten, pentru ca asigura o varietate importanta de nutrienti. Disponibil in diverse forme si culori, orezul poate fi preparat in numeroase feluri de mancare, lasand loc la numeroase experimente in ce priveste aroma. Faina de orez poate fi folosita si la prepararea prajiturilor sau altor retete dulci sau sarate.

Porumb

Daca in Asia alimentul de baza este orezul, in America de Sud foarte popular este porumbul. Din pacate in acest moment mare parte din productia de porumb la nivel mondial este modificata genetic, de aceea trebuie aleasa cu atentie o varianta bio. Porumbul este bogat in nutrienti, gustos si se poate adauga la numeroase preparate carora le asigura o consistenta crocanta. in afara de clasica mamaliga, din porumb se mai pot face burgeri vegetali, biscuiti, prajituri si alte preparate,

Mei

Meiul este o cereala mai putin folosita pentru consumul uman, asociata mai degraba cu hrana pentru pasarele. Acesta este insa foarte bogat in nutrienti, in special in minerale. in bucatarie se poate utiliza pentru a prepara musaca, supe, paste sau umpluturi.

Budinca de mei, un desert sanatos si gustos

Cum poti folosi meiul ca medicament

Hrisca

Cu un gust mai aromat, hrisca da o aroma unica preparatelor in care se foloseste. Bogata in proteine si usor de digerat, aceasta se poate folosi la salate (in loc de orez), supe, tocanite, etc. Iar din faina de hrisca ies niste prajituri de-a dreptul delicioase.

5 motive pentru care ar trebui sa mananci mai des hrisca

Quinoa

Acele mici seminte de quinoa, o planta provenind din America Centrala, au un excelent continut de proteine care pot fi utile atat vegetarienilor cat si celor intoleranti la gluten. Fiind mai putin cunoscuta la noi, sa nu credeti ca nu exista mancaruri pe baza de quinoa. Exista pe Internet numeroase retete in acest sens, sau se poate consuma chiar simpla sauusor indulcita, ca gustare intre mese.

Quinoa, cereala care ne intinereste

Amaranth

Alaturi de quinoa este amintit aproape intotdeauna si amaranth-ul, ca substitut de cereale fara gluten extrem de bogat in nutrienti. Are un gust foarte aromat, care uneori trebuie usor mascat. Din amaranth se pot prepara musaca sau chiftelute, acesta putand fi folosit de asemenea pe post de condiment in mancarurile de legume.

Cea mai sanatoasa alternativa la popcornul din comert: floricele din amaranth

Sorg

O cereala traditionala in multe zone ale lumii, sorgul este astazi aproape uitat desi din punct de vedere nutritional este plin de proteine, vitamine si minerale usor de asimilat. Din sorg se poate obtine o faina se poate fi folosita la prepararea painii, a mamaligii sau prajiturilor de casa.

Teff (meiul etiopian)

Ceva cu adevarat exotic pentru romani este teff-ul (eragrostis tef). Cu adevarat o raritate in Europa sau alte zone civilizate ale lumii, teff-ul este popular in Etiopia sau Eritreea, din el preparandu-se un tip de paine spongioasa cu gust savuros. De asemenea bogat in nutrienti, teff-ul poate fi folosit in bucatarie in mod similar amaranth-ului.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

boala celiaca lipsa glutenului orez porumb mei hrisca quinoa amaranth
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1852 (s) | 23 queries | Mysql time :0.042354 (s)