News Flash:

Cele mai bune 8 alimente bogate in fibre pe care trebuie sa le introduci in dieta ta

20 Februarie 2018
513 Vizualizari | 0 Comentarii

Fibrele sunt nutrienti importanti care ofera numeroase beneficii organismului. Alimentele bogate in fibre ofera beneficii precum mentinerea unei greutati sanatoase, a unui nivel normal de colesterol, reducand astfel riscul diabetului dar si al cancerului. Produsele de origine animala, cum sunt carnea, lactatele si ouale, nu contin fibre, acestea gasindu-se doar in produsele vegetariene, precum legumele, cerealele integrale, semintele, nucile si plantele cu boabe (fasole, mazare). Cantitatea de fibre difera de la un produs la altul. Fibrele nu au valoare energetica (calorii). Iata 8 alimente bogate in fibre, dar si modalitati delicioase de a le pregati, pentru un abdomen plat si un organism sanatos.

1. Fulgii de ovaz

Ovazul este bogat in fibre, regleaza nivelul zaharului din sange, ofera multa energie si lupta impotriva oboselii. Are proprietati diuretice si ajuta la eliminarea apei din organism. Avand in vedere ca ovazul ajuta la ameliorarea starii de oboseala este recomandat sa-l consumati dimineata pentru a va incepe ziua in forta. Il puteti prepara in diverse moduri extrem de delicioase.

2. Linte

Aceasta leguminoasa reprezinta o putere nutritionala. Este o sursa excelenta de proteine, nu contine doar o cantitate importanta de fibre, dar contine si fier si vitamina B. Incercati sa o adaugati in preparate precum supe sau tocanite.

3. Semintele de chia

Sunt pline de proteine, calciu si Omega 3, iar o singura lingurita contine 6 grame de fibre. Pune-le in cereale, in smoothie-uri, in iaurt sau fa-ti o budinca delicioasa cu fructe si lapte de cocos sau de migdale.

4. Mazarea

Considerata una dintre cele mai mici legume, aceasta este bogata in fibre si proteine. O puteti adauga in supe, paste, sau salate.

5. Fasolea neagra

Trend sau necesitate? Se pare ca ar trebui sa mancam mai multe legume de acest fel. Precum lintea, fasolea neagra este bogata in fibre, proteine si are un continut scazut de grasimi. Contine fier dar si vitamine si minerale. Este foarate accesibila, o puteti adauge in salate sau paste.

6. Avocado

Are un continut caloric ridicat, insa nu trebuie exclus din alimentatie. Contine vitamine, minerale si fibre. Pe langa fibrele alimentare, avocado contine acid folic, acid oleic, luteina si alte substante benefice pentru organism. Il poti servi cu biscuiti, paine integrala sau legume precum castraveti, rosii, morcovi sau telina.

7. Anghinarea

Aceasta leguma contine 10g de fibre si antioxidanti puternici care imbunatatesc sanatatea ficatului. Anghinarea este o planta minunata cu un continut slab de calorii, care din pacate este prea putin cunoscuta la noi in tara pentru calitatile ei gastronomice.

 
8. Zmeura

Este considerata fructul minunii fiind extrem de delicioasa si bogata in fibre, aducand o multime de beneficii organismului. Intareste sistemul imunitar si ajuta la functionarea cat mai buna a inimii. O puteti savura atat sub forma unei gustari, dar si in produse de panificatie cat si in smoothie-uri sau inghetate.
 
sursa: elle.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fibrele fibre
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1755 (s) | 34 queries | Mysql time :0.028224 (s)