News Flash:

Cele mai bune 100 de alimente care iti protejeaza sanatatea

24 Februarie 2011
6786 Vizualizari | 0 Comentarii

Cei mai renumiti nutritionisti germani au batut in cuie lista celor mai sanatoase 100 de alimente, care iti protejeaza principalele organe. In cazul legumelor si fructelor, specialistii germani ne recomanda sa le consumam in forma proaspata sau congelata, iar plantele medicinal sa fie administrate sub forma de infuzii, comprese sau tincture. Iata cele mai bune alimente care iti protejeaza sanatatea:

Alimente bune pentru creier

1. Lintea. Contine proteine, glucide si lecitina de care au nevoie celulele creierului. 
2. Quinoa. Bogat in fier, intareste memoria şi incetineste procesul de imbatranire. 
3. Carnea de pasare de curte. Are grasimi si uleiuri care ofera energie celulelor nervoase. 
4. Fasolea. Creste puterea de concentrare. 
5. Oul. E o sursa de proteine, iar galbenusul contine colina, care ajuta la dezvoltarea memoriei. 
6. Avocado. E un fruct care combate stresul, nervozitatea si insomnia. 

7. Bananele. Contin substante benefice pentru creier, glucoza, vitaminele si mineralele continute de banana il energizeaza. 
8. Caisele. Un amestec ideal de minerale ce stimuleaza neuronii. 
9. Stafidele. Sunt o resursa energetica pentru creier. 
10. Perele. Ajuta circulatia sangvina, iar zaharul si substanţele asemanatoare hormonilor intensifica puterea "de lucru" a creierului. 
11. Mazarea. Este bogata in proteine bune pentru memorie si concentrare. 
12. Salata verde. Substantele opiacee calmeaza sistemul nervos. 

Alimente bune pentru inima

1. Varza. Are mult potasiu şi fier, necesare inimii si circulatiei sangvine.
2. Broccoli. Previne ateroscleroza si atacurile de cord, prin continutul de calciu si fier.
3. Ridichea. Te protejeaza de atacurilor de inima. 
4. Portocalele. Contin vitamina C, care scade valoarea colesterolului din sange.
5. Morcovul. Acidul folic şi bioflavonoidele radacinoasei protejeaza inima. 
6. Pestele. Acizii grasi Omega 3 apara sistemul vascular de inflamatii si de calcifieri. 
7. Ceapa. Scade presiunea sangelui, imbunatateste activitatea inimii si circulatia. 

8. Usturoiul. Alicina continuta previne accidentele vasculare cerebrale. 
9. Leurda. Substantele sale curata sangele de toxine. 
10. Sparanghelul. Asparagina curata cordul si vasele mari de sange. 
11. Cicoarea. Scade tensiunea arteriala si colesterolul, curata sangele cu ajutorul unor minerale specifice. 
12. Uleiul de masline. Energizeaza cordul si reduce colesterolul. 
13. Somonul. Este o sursa buna de acizi grasi Omega 3, care scad colesterolul si trigliceridele din sange.
14. Dovleacul. Are efect benefic in cazul hipertensiunii arteriale. 

15. Cartofii. Protejeaza contra accidentelor cerebro- vasculare, oferind o cantitate mare de vitamina C pentru sistemul vascular.
16. Paprika. Protejeaza inima si vasele de sange. 
17. Rosiile. Diuretice eficiente, normalizeaza tensiunea arteriala. 
18. Maslinele. Reduc colesterolul nociv si tensiunea arteriala. 
19. Merele. Contin 300 de substanţe esentiale pentru protectia intregului sistem vascular.
20. Fasolea neagra. O cana din acest aliment furnizeaza intre 120 si 320 miligrame de magneziu, mineral ce previne aparitia tulburarilor de ritm cardiac. 
21. Coacazele. Au cea mai mare concentratie de minerale şi de vitamine C, B, D şi E; sunt bune pentru circulatia sangelui. 

22. Zmeura. Actioneaza ca o aspirina naturala, intarind sistemul imunitar. 
23. Murele. Sunt considerate de specialistii germani fructe cardioactive, ajutand la functionarea optima a cordului.
24. Socul. Imbunatateste circulatia sangelui. 
25. Piersicile. Au multe vitamine si oligoelemente care protejeaza inima. 
26. Ciresele. Improspateaza resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor si siliciu.
27. Rubarba. Fortifica inima si scade tensiunea arteriala. 
28. Grapefruitul. Are o enzima speciala, care previne obstructiile vasculare si tromboza. 

29. Ciuperca Shitake. Reduce colesterolul. 
30. Prunele. Previn tromboza. 
31. Curmalele. Sunt bogate in fier, calciu si potasiu. Reduc tensiunea arteriala, protejeaza impotriva aterosclerozei. 
32. Afinele. Pigmentul lor albastru mentine vasele de sange elastice. 
33. Ovazul. Are acizi grasi, benefici in bolile cardiovasculare. 
34. Porumbul. Are vitamina D şi vitamina K. 
35. Ardeiul iute. Previne cresterea zaharului din sange, care poate duce la formarea colesterolului pe vasele inimii. 

Alimente bune pentru ficat

1. Anghinarea. Are proteine regenerative, iar acidul folic si antioxidantii sai previn bolile hepatice.
2. Sucul de ridiche. Stimuleaza secretia bilei. 
3. Conopida. Contribuie la protejarea si imbunatatirea activitatii ficatului. 
4. Drojdia de bere. E o importanta sursa de vitamina B, detoxifica ficatul. 
5. Nasturelul (Nasturtium Officinale). E folosit la producerea mustarului si a uleiurilor bune pentru metabolismul bilei si al ficatului.

6. Papadia. Reduce colesterolul si ajuta la buna functionare a ficatului. 
7. Laptele. Apara ficatul de diferite afectiuni. 
8. Menta. Uleiurile sale esentiale stimuleaza secretia biliara si ajuta la calmarea crampelor.
9. Carnea de iepure. Degreseaza ficatul. 
10. Carnea de vita si de manzat. Contine vitamina B, fier si proteine de buna calitate. 

Alimente bune pentru rinichi

1. Sfecla rosie. Stimuleaza arderile celulare. 
2. Visinele. Au efect puternic diuretic. 
3. Castravetele. Are multa apa, stimuleaza activitatea rinichilor. 
4. Telina. Protejeaza rinichii. 
5. Varza rosie. Aminoacizii si proteinele sale actionează ca un filtru pentru rinichi. 

6. Gulia. Vitamina C protejeaza celulele renale, iar fierul si fosforul energizeaza. 
7. Ridichea neagra. Ajuta rinichii sa elimine toxinele. 
8. Varza murata. Detoxifica intregul organism. 
9. Hrisca. In medicina complementara, e folosita ca produs dietetic in cazul bolilor de rinichi si in diabet. Este eficienta si pentru bolnavii de hipertensiune arteriala. 
10. Patrunjelul. Detine combinatia ideala de minerale pentru a curata rinichii. 

Alimente bune pentru ochi

1. Castanul salbatic. Substantele sale active calmeaza iritatiile si senzatia de usturime. 
2. Arnica. Uleiurile esentiale calmeaza inflamatiile oculare.
3. Mesteacanul alb. Vitamina C, potasiul si calciul continute intaresc imunitatea ochilor. 
4. Limba mielului. Are o multime de taninuri si saponine ce reduc inflamarea vaselor conjunctivale. 
5. Rostopasca. Previne cataracta si slabirea vederii si ajuta ochii suprasolicitati. 
6. Gutuia. Are pectina si calciu; este buna pentru alergii si febra fanului. 
7. Iarba de silur (Euphrasia Officinalis). Calmeaza ochii in cazul persoanele care stau mult in fata calculatorului. 

8. Grasimea de gaina. Împreuna cu iarba de silur, face minuni daca e aplicata ca unguent pe pleoape. 
9. Strugurii. Aceste fructe ajuta cu precadere ochiul in timpul vederii nocturne. 
10. Patlagina. Taninurile sale trateaza infectiile oculare. 
11. Capsunele. Ajuta ochiul in timpul vederii nocturne. 
12. Centaurium minus. Tinctura acestei plante vindeca afectiunile oculare. 
13. Ananasul. Contine numeroase enzime ce relaxeaza ochii celor care stau mult la calculator. 
14. Rozmarin. Purifica ochii si protejeaza vasele de sange oculare.

Alimente bune pentru stomac si intestine

1. Tinctura de fenicul. Protejeaza mucoasele intestinale.
2. Pastarnacul. Stimuleaza digestia. 
3. Mango. Are vitamina A si antioxidanţi ce apara mucoasa intestinala. 
4. Arpacasul. Aduce in organism necesarul de fibre, magneziu si fosfor pentru o digestie sanatoasa. 
5. Mararul. Amelioreaza indigestia. 
6. Soia. Are proprietati anticancerigene.
7. Nucile. Contin o forma purificata de Omega 3, care ajuta la reducerea riscului de cancer intestinal.

Alimente bune pentru oase

1. Migdalele. Contin magneziu, care ajuta oasele sa ramana sanatoase. 
2. Spanacul. Aduce in organism necesarul de calciu pentru rezistenta oaselor si funcţionarea muschilor. 
3. Meiul. Deosebit de bun pentru copii, carora le intareste dintii, oasele si le stimuleaza cresterea. 
4. Secara. Benefica pentru dinti, oase si muschi. E o sursa ideala de oligoelemente, cum ar fi complexul vitaminic B, potasiu, magneziu, mangan, fier si zinc.
5. Branza. Este o sursa de calciu, contribuind la intarirea oaselor.

Alimente bune pentru piele si par

1. Pepenele. Este bogat in apa si este excelent pentru hidratarea pielii. 
2. Iaurtul degresat. Este o sursa de acid lactic, benefic pielii mature.
3. Graul. Are calciu, acizi grasi, dioxid de siliciu - elemente nutritive pentru piele, par si unghii. 
4. Orzul. Contine substante bioactive, infrumuseteaza si revitalizeaza. 
5. Cimbrul. Curata organismul si reda stralucirea pielii. 
6. Hreanul. Regenereaza parul, pielea si unghiile, gratie substantelor active continute. 
7. Mustarul. Regleaza fluxul sangvin la nivelul pielii.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

lintea quinoa fasolea oul avocado bananele caisele stafidele perele varza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1455 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012207 (s)