News Flash:

Cele mai bune 10 alimente pentru sanatatea oaselor

10 Aprilie 2011
5326 Vizualizari | 0 Comentarii

Scheletul este "structura de baza" a corpului tau, iar problemele la nivelul acestuia afecteaza sanatatea intregului organism. Pentru a nu avea oase fragile la batranete, trebuie sa te ingrijesti de sistemul tau osos inca din tinerete. Cheia acestei ingrijiri este calciul, magneziul si vitamina D. Acesti nutrienti mentin masa osoasa puternica la tinerete, iar la batranete, daca a aparut deja osteoporoza, stopeaza evolutia bolii, evitand astfel fracturile. Iata care sunt cele mai bune alimente pentru sanatatea oaselor:

Totul despre vitamina D 

1. Migdalele
Contin magneziu, care ajuta oasele sa ramana sanatoase si sunt cea mai bogata sursa de calciu dintre toate alimentele, cu exceptia celor de origine animala. In plus, au proprietati de normalizare a nivelului colesterolului, asa ca te vor ajute sa previi afectiunile cardiace.

2. Spanacul
Aduce in organism necesarul de calciu pentru rezistenta oaselor si functionarea muschilor. Spanacul contine mai mult calciu decat majoritatea legumelor si iti furnizeaza din belsug si alte saruri minerale, precum sodiu, potasiu, iod, fier, vitaminele A, B1, B2, B12, C, E , lipide, proteine sau glucide. 

7 alimente care iti reduc densitatea osoasa 

3. Meiul
Deosebit de bun pentru copii, carora le intareste dintii, oasele si le stimuleaza cresterea, meiul este o sursa excelenta de fier, vitamine din complexul B si fibre. Furnizeaza proteine cu putine calorii si contine totodata cantitati importante de siliciu, magneziu, potasiu si o cantitate moderata de vitamina E. 

4. Secara
Benefica pentru dinti, oase si muschi. E o sursa ideala de vitamine B, potasiu, magneziu, mangan, fier si zinc. 

6 exercitii pentru a va intari oasele 

5. Branza
Contine proteine care furnizeaza toti aminoacizii esentiali, substante pe care organismul nu este in stare sa le produca singur.

6. Iaurt si lapte
O cutie de iaurt pe zi asigura trei sferturi din cantitatea necesara zilnica de calciu de care are nevoie organismul. De asemenea, un pahar de lapte putin degresat, ofera trei sferturi de calciu necesar organismului, si constituie o sursa excelenta de vitamina D.

7. Oua
Un ou contine 6% din necesarul zilnic de vitamina D, in special in galbenus.

8. Somon si ton
Carnea de peste contine acizi grasi omega 3, care reduc pierderile de masa osoasa. In plus, contine si calciu, dar si vitamina D, care favorizeaza absorbtia acestui mineral. 



Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

scheletul migdalele spanacul meiul secara branza oua
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1297 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021762 (s)