News Flash:

Cel mai simplu exercitiu pentru imbunatatirea memoriei: scade sensibilitatea la stres si durere

17 August 2018
236 Vizualizari | 0 Comentarii

Este la indemana oricui sa-si imbunatateasca sanatatea mintala. Un exercitiu la indemana oricui scade riscul de dementa, lupta impotriva oboseli si elibereaza endorfine, scazand sensibilitatea la stres si durere.

Un studiu recent a aratat ca intretinerea si imbunatatita memoria este la indemana oricui, nefiind nevoie decat de 30 de minute pe zi de mers pe jos, scrie bustle.com „Mersul pe jos este cunoscut pentru beneficii fizice,  chiar si o plimbare de 20-30 de minute poate oferi un mare impuls sanatatii mintale“, spune Stephanie Blozy, expert in stiinta exercitiilor mentale. Beneficiile mersului pe jos: 

Scade riscul de a dezvolta depresia. Un studiu citat de publicatia „ The Telegraph“ arata ca mersul pe jos timp de douazeci de minute pe zi ar putea reduce riscul de a dezvolta depresie.

Imbunatateste functiilor cognitive. Harvard Health a raportat ca, un urma mai multor studii, s-a descoperit ca douazeci pana la treizeci de minute de mers pe jos zilnic imbunatatesc functile cognitive.

Eliberarea de endorfine. Ca toate formele de exercitii, mersul pe jos incurajeaza creierul sa elibereze endorfinele, scazand sensibilitatea la stres si durere. Un sondaj realizat in Marea Britanie a demonstrat ca femeile au nevoie de doar zece minute de mers pe jos pentru a experimenta acest rezultat, arata „The Independent“. 

Lupta impotriva oboselii fizice si psihice. Un studiu realizat la Universitatea din Georgia a constatat ca doar douazeci de minute de exercitii de intensitate scazuta, cum ar fi mersul pe jos, pot scadea in mod simtitor oboseala. Participantii la studiu au raportat o reducere cu 65% a nivelului de oboseala. 

Intareste hipocampul. Daca va luptati cu probleme de memorie, mersul pe jos poate fi o modalitate de a clarifica incetosarea cognitiva: asa cum a raportat NPR, mersul pe jos poate mari dimensiunea hipocampului - regiunea creierului care joaca rol critic in formarea si stocarea amintirilor.

Imbunatateste creativitatea. Un studiu publicat de Stanford a constatat ca mersul pe jos poate creste nivelul de creativitate al unei persoane cu pana la 60%. sursa: adevarul.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

creier memorie exercitiu
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1454 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014587 (s)