News Flash:

Cel mai eficient somnifer natural: exercitiul fizic

6 Martie 2013
1420 Vizualizari | 0 Comentarii
Nu este de mirare ca oboseala fizica ne face sa adormim mai usor. Specialistii spun insa ca intensitatea cu care facem miscare influenteaza intr-o foarte mare masura si calitatea somnului.
Persoanele care se autocatalogheaza drept active din punct de vedere fizic sustin ca dorm mai bine decat cele care recunosc ca sunt sedentare, arata un studiu realizat de Fundatia Nationanla a Somnului (National Sleep Foundation – NSF) din SUA, scrie adevarul.ro.
"Oamenii care spun ca adorm repede si ca au un somn odihnitor fac si mai mult sport decat cei care se plang de insomnii. Stim ca viata omului modern este foarte ocupata. Stim, de asemenea, ca omul modern tinde sa doarma mai putin si mai prost si sa faca tot mai putina miscare", precizeaza prof. dr. Matthew Buman, asistent universitar la catedra de Exercitii fizice si wellness de la Universitatea de Stat din Arizona.  
Studiul NSF a demonstrat ca persoanele care fac sport la intensitate maxima dorm cel mai bine, astfel ca doar 17% din ei au, totusi, probleme cu starea de oboseala si de somnolenta in timpul zilei. La polul opus, mai mult de jumatate din sedentari se plang ca nu pot adormi noaptea si, atunci cand adorm, au un somn neodihnitor si, de aceea, sunt somnolenti in timpul zilei.
"Totusi, chiar si un nivel redus de miscare poate fi mai bun decat deloc pentru calitatea somnului. De altfel, daca te incadrezi in categoria celor inactivi, poate fi suficient sa incluzi in programul tau zilnic o plimbare de 10 minute", recomanda Max Hirshkowitz, coordonatorul studiului.
Desi pana acum recomandarile privind momentul din zi dedicat activitatii fizice erau "Sa nu faceti miscare seara, inainte de culcare", specialistii NSF sustin ca "daca reusiti sa includeti un program intensiv de exercitii fizice in program macar cu o ora inainte de culcare este ideal".
Chiar si activitatea fizica pe care, in mod normal, nu ai cataloga-o drept "miscare" poate fi de ajutor pentru un somn mai odihnitor. De altfel, pur si simplu statul mai putin timp pe scaun poate duce la eliminarea problemelor cu somnul. Numai 12% din persoanele care sustin ca stau 10 ore pe scaun in fiecare zi dorm bine, in timp ce 22% din cele care stau jos mai putin de 6 ore pe zi nu au de ce sa se planga.  
Studii anterioare au demonstrat ca statul pe scaun timp indelungat poate duce la o varietate de probleme de sanatate, inclusiv la diabet si la afectiuni cardiovasculare, independent de nivelul de activitate fizica din restul timpului.
"Nu este nevoie sa mergi la o alergare scurta in jurul cladirii in care lucrezi ca sa stai mai putin pe scaun. Poate fi suficient ca, atunci cand dai un telefon, sa te ridici de pe scaun si sa te plimbi prin birou", e sfatul lui Buman.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oboseala fizica miscare calitatea somnulu sedentare insomnii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1655 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020741 (s)