News Flash:

Cea mai simpla metoda de a ne mentine sanatatea

22 Iulie 2019
652 Vizualizari | 0 Comentarii
mers pe jos

Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, 30 de minute de acti­vitate fizica pe zi sunt suficiente pen­tru o sanatate de fier. Sport com­plet, mer­sul pe jos este benefic in pri­mul rand pentru inima si proble­mele legate de circulatia sangelui. Cand calca paman­tul, talpile picioa­relor sunt atat de vascu­larizate, incat la fiecare pas "pompa" este rea­mor­sata si asigura un retur venos ame­liorat. Mersul es­te, de ase­menea, un mij­loc excelent pen­­­tru mentinerea si­luetei, pentru ca 30 de mi­nute de mers (intre 3-6 km parcursi in ritm normal) in­seamna circa 150 de calo­rii arse, ce permit dez­vol­tarea masei mus­culare. In plus, creste supletea articulatiilor, flexi­bi­li­tatea mus­chilor si amplitudinea mis­ca­rilor. Respiratia are, si ea, de cas­tigat. Accelerand frec­venta respira­torie cu 20-30%, volu­mul aerului inspirat creste, si la fel si cantitatea de oxigen, ceea ce a­melioreaza in mod con­si­de­rabil ven­ti­la­tia pul­­­mo­nara. De aici, acea sen­za­tie agreabila pe care o au mai cu sea­ma cei care se plim­ba prin pa­dure.

Datorita fap­­tu­lui ca a­me­­li­oreaza iri­­ga­rea cu o­xi­gen a cre­­ierului, mer­­sul este bun si pentru neuroni. Prac­ticat in afara spiritului de competitie, mer­sul pune mentalul in repaus, dimi­nu­eaza anxietatea si calmeaza nervii, gra­tie producerii endorfinelor - hor­moni cu virtuti destresante, anti-du­re­re si anti-oboseala. Avand o struc­­­tura mole­culara apropiata de cea a opia­ceelor, endor­finele produc - in plus - si o senzatie de placere. Rezul­tatul: cand ti-ai regasit ritmul si cand par­curgi distante lungi, poti intra intr-o usoara stare de euforie. O senzatie care per­mite - sin­­gur sau in grup - o forma de me­ditatie acti­va. De practi­cat in mod ideal in pli­na na­tura, pe munte sau pe malul ma­rii. In fine, pentru per­soanele in­som­nia­ce: sa stiti ca cei care "tin" la drum dorm - in ge­neral - foarte bine.
 
Practicat mai ales in vacanta, mer­sul permite redescoperirea placerilor simple ale naturii: aro­me, sunete, cu­lori. Pasind pe terenuri diferite, veti retrai senzatii extrem de a­grea­bile. Pe malul unei ape, iarba catifelata si supla sub picioarele dvs., pe o carare acoperita cu frun­ze sau cu ace de brad, solul este si el moale si elastic si amortizeaza orice soc sau risc de torsiune. Cal­cand pe soluri naturale (nisip, pa­mant...), picioarele isi rega­sesc un pic din flexibilitatea lor fireasca.

5 sfaturi bune pentru mers

1. Tineti capul si coloana ver­te­brala drepte.
2. Incercati sa nu va aplecati nici in fata, nici in spate.
3. Priviti drept inainte.
4. Tineti umerii si bratele relaxate: lasati-le sa se balanseze natural, fara sa fortati.
5. Respirati regulat. Nu va tineti res­piratia, dar nici nu va straduiti sa respirati profund. sursa: formula-as.ro

Studio Vivadiva

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1800 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023388 (s)