News Flash:

Cea mai buna reteta de slabit pentru parinti ocupati

17 Iulie 2018
524 Vizualizari | 0 Comentarii

Unele mici schimbari facute pe parcursul zilei ne pot ajuta sa ne pastram greutatea normala, fara sa ne dam peste cap programul. Ba chiar si mai mult. Avem sansa sa aratam celor mici ca avem timp suficient ca sa facem alegeri sanatoase.

Cam cum arata un program zilnic obisnuit daca esti parinte? Pai, alarma ceasului suna la 6 dimineata – daca e o zi lucratoare din saptamana - timp suficient cat sa te dezmeticesti si sa iesi pe usa impreuna cu copiii. Urmeaza 8 ore de munca – in cel mai fericit caz -  un pranz frugal pentru ca, apoi, sa te grabesti sa-i recuperezi pe cei mici si sa te asiguri ca-si fac temele. Dupa ce picii adorm, te tarasti catre bucatarie si apoi spre dormitor, in timp ce numarul tau de kilograme o ia in sus, invers proportional cu nivelul de energie. Insa, nu trebuie neaparat ca lucrurile sa se intample asa. Unele mici schimbari facute pe parcursul zilei ne pot ajuta sa ne pastram greutatea normala, fara sa ne dam peste cap programul. Ba chiar si mai mult. Avem sansa sa aratam celor mici ca avem timp suficient ca sa facem alegeri sanatoase.

Oamenii de stiinta s-au straduit din greu sa demonstreze legatura directa intre micul dejun si greutatea normala. Unele studii au aratat ca persoanele care obisnuisc sa manance dimineata slabesc, intr-adevar, in timp ce altele au demonstrat ca nu este nicio diferenta, potrivit site-ului de stiri medicale webmd.com. Insa, exista totusi o ratiune pentru care micul dejun isi merita titlul de cea mai importanta masa a zilei. Si anume, ajuta la luarea unor decizii sanatoase in privinta alimentatiei, mai tarziu, pe parcursul zilei. Daca sariti peste micul dejun, pana la pranz veti flamanzi, iar atunci va va fi greu sa alegeti intre o salata si un cheeseburger. In plus, daca exista mai multa energie dimineata, exista si mai mult timp pentru a o arde in totalitate pe parcursul zilei.

„Micul dejun ar trebui sa fie cea mai consistent masa a zilei“, este de parere dr. John Meigs Jr, presedintele Asociatiei Americane a Medicilor de Familie. Atunci cand ne incarcam cu calorii la finalul zilei, nu avem timp sa le ardem. Mergem la culcare cu stomacul plin si totul este depozitat sub forma de grasime. Nu dormim bine si riscam sa nu functionam cum trebuie  a doua zi. Totusi, trebuie sa mancam alimentele potrivite. Gogosile pudrate si bauturile carbogazoase nu ne ajuta. Care este alternativa? O omleta servita cu sunca de curcan, fructe si fursecuri din grau integral, daca avem timp. Daca suntem grabiti, sendvisuri cu sunca si branza degresate, tortilla de porumb sau cereale fara zahar, dar cu fructe. Daca suntem extrem de grabiti e buna si o omleta la microunde, un sendvis cu unt de arahide sau macar o banana. Doar pentru ca tu si familia ta va petreceti cele mai multe zile ale saptamanii cu un program care mai mult desparte nu inseamna ca nu puteti avea o viata impreuna. „Investiti in pedometre“, recomanda Meigs.

„Comparati rezultatele la finalul zilei: eu mi-am facut cei 10.000 de pasi, dar tu?“. Alte trucuri care ajuta la slabit sunt parcarea masinii mai departe de locul unde avem de mers si parcurgerea distantei pe jos, scari in loc de ascensor sau scari rulante. Meigs mai spune ca, in principiu, sporturile de echipa sunt bune pentru copii, dar ii pot supune la stres si presiune, chiar si din partea parintilor. „Uneori, copiii au nevoie de miscare nestructurata. Au nevoie doar sa se joace, sa se miste“. Ca sa nu mai punem la socoteala faptul ca atunci cand copilul joaca fotbal, de exemplu, parintii stau si se uita. Specialistul recomanda drumetiile cu familia, mersul pe bicicleta sau pur si simplu plimbarea prin parc.

Ceea ce mancati la cina este important, fireste, dar la fel de important e si felul in care o faceti. Adica impreuna, cu toata familia la masa. „Nu este vorba doar despre o masa gustoasa, ci si de coeziunea familiei“. Daca avem timp sa mai punem si furculita jos si sa discutam cu familia, mancam mai lent, avem mai mult timp de a ne simti plini si, poate, de a manca mai putin. Intre timp, te poti gandi si la ce se intampla cu copiii tai, de bine sau de rau. Odihna de 7-9 ore de somn este cea care ne face sa functionam mai bine a doua zi. Si cand functionam mai bine si nivelul de stres este mai scazut. Si daca beneficiem de mai multa odihna de calitate, vom avea mai multa energie a doua zi. Pe care o putem folosi pe banda de alergat timp de 15 minute sau de a prepara o masa sanatoasa inainte de a iesi pe usa. Micile schimbari pot face marile diferente pentru tine si familie. sursa: adevarul.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

copii parinti dieta
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1278 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013806 (s)