News Flash:

Cea mai buna dieta, in functie de varsta

9 Februarie 2013
1829 Vizualizari | 0 Comentarii

Odata cu inaintarea in varsta nu schimbam alimentatia, ceea ce este total gresit. Sigur, am putea reduce un pic bautura, dar si mesele noastre preferate ar trebui schimbate.
Dar stii ce ar trebui sa schimbi la alimentatia ta, in functie de varsta? Diferite parti ale corpului tau dar si sanatatea ta se pot imbunatatii datorita unor
produse alimentare diferite, daca ai intre 30 de ani, 40 sau 50.

La 20 de ani
Numarul caloriilor recomandate: mai mult de 2.000
Greutate
Metabolismul tau rezista cel mai bine la aceasta varsta la bautura si preparate din carne, dar de asemenea pot pot la mari probleme de greutate. Limiteaza-te la trei bauturi alcoolice pe noapte, atunci cand iesi in oras si mananca mancaruri simple facute acasa cum ar fi cartofi prajiti sau paste.
Preparate care iti sunt benefice
Toate tipurile de fructe si legume: 5 portii pe zi
Daca ai un stil de viata alert, acestea sunt alimentele care iti intaresc sistemul imunitar si iti protejeaza sanatatea.
Peste: o data pe saptamana
Fie ca iti intemeiezi o familie acum sau mult mai tarziu, trebuie sa ajunga sa fie un obicei peste bogat in ulei, de exemplu, somonul, heringul si sardinele. Pestele este bogat in Omega 3, esential pentru dezvoltarea creierului unui copil.

La 30 de ani
Numarul caloriilor recomandate: 1.940
Greutate
Daca ai nascut si ai ramas cu cateva kilograme in plus si muschii tai incep sa se lase. Muschii ard mai multe calorii decat grasimea. Mananca alimente bogate in fibre, cum ar fi legumele, cerealele integrale care desi contin multe de produse, au putine calorii.
Preparate care iti sunt benefice
Paste integrale: Ambalate in asa fel incat sa elibereze cat mai putini carbohidrati, sunt perfecte pentru a-ti mentine energia in timp indelungat atunci cand jonglezi cu munca si familia. Sau mananca terci de cereale sau paine granulata.
Seminte: Presara seminte de susan sau de floarea-soarelui peste salate sau cereale sa cresti magneziu din organism. Este necesar pentru eliberarea energiei si pot reduce simptomele PMS, care se inrautatesc dupa 30 de ani.

La 40 de ani
Numarul caloriilor recomandate: 1.925
Greutate
Daca esti inactiv, vei pierde un alte 2.5 kg sau ti se vor lasa muschii in acest deceniu, in timp ce vei castiga de trei ori mai multa grasime. Taie din marimea portiilor doar un pic. Vei simti o mare diferenta.
Preparate care iti sunt benefice
Soia: o data sau de doua ori pe zi
O sursa buna deestrogen, care te pot ajuta la menopauza. Consuma lapte de soia, tofu sau TVP (proteine texturate vegetale). Fructe de padure: de cateva ori pe saptamana.
Murele, zmeura, afinele si capsuni sunt bogate in antioxidanti puternici care joaca un rol important in pastrarea unui ten frumos.
Nuci: mananca o portie de cinci ori pe saptamana. Bogate in vitamina E, sunt alt antioxidant care pot reduce riscul bolilor de inima.

La 50 de ani
Numarul caloriilor necesare: 1.800-1.900
Greutate
Schimbarile hormonale fac ca cresterea greutatii un lucru comun. Taierea produselor zaharoase din meniul tai este important (zaharurile pot ridica grasimile din sange). In general, ar trebui sa mananci cu 150 de calorii mai putin fata de acum 30 de ani.
Preparate care iti sunt benefice
Iaurt: o data sau de doua ori pe zi
Iaurtul este bogat in calciu care te ajuta la intarirea oaselor. Cel "bio" este bogat in bacterii prietenoase care imbunatatesc sanatatea intestinelor tale.
Ficat: o data pe saptamana
Foarte bogat in vitamina D si B12 - nutrienti care pot lipsi la persoanele mai in varsta si sunt importante pentru sanatatea oaselor si prevenirea anemiei.

La 60 de ani
Numarul caloriilor necesare: 1,900
Greutate
Ai nevoie sa fi la fel ca la 50, atata timp cat nivelul tau de activitate nu se schimba. Daca ai fost intotdeauna slaba acum este momentul pentru a pune cateva kilograme, ca pentru orice boala care te-ar putea afecta in viitor, sa ai cateva rezerve de grasime. Incearca sa adaugi nuci si uleiuri.
Preparate care iti sunt benefice
Alune braziliene: o portie de cinci ori pe saptamana.
Ele sunt ambalate cu seleniu, care pot ajuta la cresterea protectia tale impotriva cancerului (cele mai multe cazuri de cancer apar la peste 65 de ani).

La 70 de ani
Numarul caloriilor necesare: 1,800
Greutate
O data trecuta de varsta de 75, vei avea nevoie de doar 1.800 de calorii daca devii mai putin activa. Vei vedea ca apetitul este mai mic. Alimente bogate in zinc, cum ar fi fructele de mare, carnea rosie si cerealele, pot contribui la mentinerea papilelor gustative vioaie.
Preparate care iti sunt benefice
Ficat: o data pe saptamana. Foarte bogat in vitamina D si vitamina B12, sunt benefice persoanelor in varsta.
Germeni de grau:  o lingura pe zi. O sursa buna de vitamina anti-imbatranire E.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

bautura alimentatia ta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1900 (s) | 23 queries | Mysql time :0.060652 (s)