News Flash:

Cea mai buna dieta anti-stres. Iata alimentele care invins stresul

30 Ianuarie 2013
1756 Vizualizari | 0 Comentarii

Toate strategiile pentru diminuarea sau combaterea stresului poartă numele „managementul stresului”. Una dintre strategiile cele mai eficiente poate fi alimentaţia, pe scurt ceea ce mănânci zilnic. Alimentele pot îmblânzi stresul prin mai multe modalităţi. De exemplu, aşa numitele alimente de confort (un castron cu fulgi de ovăz) cresc nivelul de serotonină, o substanţă din creier cu proprietăţi calmante.

Alte alimente pot reduce nivelul de cortizol (hormonul stresului), nivelul de adrenalină sau de alte tipuri de hormoni care îşi încasează, permanent, o taxă pe corp. Mai mult, o alimentaţie sănătoasă susţine sistemul imunitar şi scade tensiunea arterială, ceea ce, indirect, contracarează impactul stresului.

Alimentele care înving stresul

Un studiu recent a demonstrat că băutorii de ceai negru (4 căni de ceai pe zi, timp de 6 săptămani) au raportat senzaţii de calm şi niveluri mai scăzute de cortizol (hormonul stresului).

Fisticul, precum şi alte fructe cu coajă lemnoasă sau seminţele sunt surse eficiente de grăsimi sănătoase. Fisticul, nucile, migdalele pot ajuta în fiecare zi la scăderea colesterolului, reduc inflamaţia din arterele inimii, previn diabetul zaharat şi te protejează de efectele stresului.

Potasiul reduce tensiunea arterială – o jumătate de avocado are mai mult potasiu decat o banană. Cand stresul vă afectează viaţa socială, o porţie de guacamole poate fi o alternativă sănătoasă.

Calciul diminuează anxietatea şi echilibrează modificările de dispoziţie, nutriţioniştii recomandându-l din laptele degresat.

Bogate în vitamina C, portocalele pot reduce nivelul hormonilor de stres în timp ce consolidează sistemul imunitar. Tot vitamina C aduce la normalitate tensiunea arterială crescută.

Prea puţin magneziu în organism declanşează dureri de cap şi oboseală, efecte ale stresului. De aceea, o cană de spanac este drumul cel mai scurt pană la completarea cantităţii de magneziu atat de necesară.

Din cand în cand spanacul poate fi înlocuit cu boabe de soia fierte, file de somon sau legume cu frunze verzi, de asemenea bogate în magneziu.

Omega-3 şi acizii graşi din peşte, cum ar fi somonul sau tonul, pot preveni prezenţa hormonilor de stres, în timp ce protejează şi împotriva bolilor de inimă şi împotriva tulburărilor de dispoziţie. Sunt recomandate 3 porţii de peşte gras, de cel puţin 2 ori pe săptămană.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

managementul stresului ceai negru fisticul potasiul laptele degresat
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2055 (s) | 34 queries | Mysql time :0.068117 (s)