News Flash:

Ce trebuie sa stim despre grasimile bune si cele rele

28 Decembrie 2017
460 Vizualizari | 0 Comentarii
grasimile bune si cele rele

Nutritionistii fac distinctia, in general, intre 2 tipuri de grasimi - cele bune si cele rele. „Exista si un al treilea tip, cele cu adevarat nocive”, spune Adela Ciolocoi, nutritionist si dietetician.

Cele mononesaturate au efect protector

Acestea sunt grasimile nesaturate, care reduc colesterolul rau LDL. Cele mai eficiente sunt grasimile mononesaturate, prezente in uleiul de masline si cel de rapita, in nuci, alune, migdale, seminte si in avocado. „Pana la 40% din caloriile dietelor mediteraneene provin din grasimi, in special din grasimile mononesaturate, derivate mai ales din uleiul de masline“, explica Adela Ciolocoi. Și grasimile polinesaturate reduc colesterolul, dar cantitatile excesive pot creste riscul de imbolnavire, deci este recomandat sa fie folosite cu moderatie. Acest tip de grasimi se gasesc in uleiul de porumb, in cel de sofran si in semintele de dovleac si canepa, dar si in pestele oceanic gras. Cele din peste se numesc grasimi Omega-3 si, potrivit mai multor studii, protejeaza organismul de afectiunile cardiace si unele forme de cancer. Unii cercetatori au afirmat ca, inlocuind grasimile saturate cu cele nesaturate in proportie de numai 5%, reducem riscul unui infarct potential fatal cu peste 40%.

Saturate, cu moderatie

Grasimile saturate se gasesc in carnea rosie, in unt, smantana si lactate nedegresate, dar si in multe uleiuri vegetale pe care le cumparam din magazine. Grasimile saturate cresc valoarea colesterolului LDL, care ingroasa arterele si sporeste riscul de boli cardiace. Este asociat, de asemenea, cu mai multe tipuri de cancer. De aceea, este bine sa nu le consumam in exces.

Evita-le pe cele trans!

Pe langa acestea, mai exista un tip de grasimi rele, care se ascund in foarte multe alimente procesate: grasimea trans. „Acestea sunt grasimile cu adevarat nocive“, spune nutritionistul Adela Ciolocoi. „Cele mai periculoase sunt grasimile trans «false», cunoscute si sub denumirea de grasimi hidrogenate sau partial hidrogenate. Acestea au fost create de om si determina ingrasarea, cresc riscul de diabet, boli de inima si cancer“ Grasimile trans se gasesc in alimentele fast-food, margarina, unele napolitane, biscuiti, fursecuri, pateuri si branzeturi fermentate.  

sursa: clicksanatate.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

grasimi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1712 (s) | 34 queries | Mysql time :0.027025 (s)