News Flash:

Ce trebuie sa stim despre ciupercile Champignon

13 Martie 2018
647 Vizualizari | 0 Comentarii

Ciupercile comestibile contin o serie de nutrienti benefici pentru organismul uman. Unele ciuperci au o importanta farmaceutica si terapeutica. Alte specii actioneaza favorabil asupra unor boli, fiind folosite in terapeutica naturala. Virtutile curative ale drojdiilor sunt cunoscute din vechime, dar si a unor specii mai mari.

Ciupercile sunt importante surse de fibre, vitamine si minerale continand vitamina B1, riboflavina (B2), niacin (B3), piridoxina (B6) si folacin (acid folic); minerale esentiale, intre acestea numarandu-se potasiu, magneziu, sodiu, cupru, fier si fosfor. Dar cel mai semnificativ este seleniul, care nu se gaseste in prea multe fructe sau legume. Ciupercile sunt bogate si in antioxidanti. Cu un continut de peste 80% apa si bogate in fibre, adaugarea ciupercilor la mesele zilnice ofera satietate fara un aport caloric crescut.

O cana de ciuperci asigura organismului 50 de calorii din care acesta isi poate extrage energia necesara. Aceasta calitate le transforma intr-un aliment de baza in curele de slabire. Fibrele din ciuperci joaca un rol deosebit de important in prevenirea constipatiei si reglarea sistemului digestiv. Ciupercile contin amidon care, odata ajuns in sistemul digestiv, este transformat in hrana pentru bacteriile din colon, ajutand la mentinerea unui intestin sanatos. Un compus (eritadenina) din ciupercile numite ''shiitake'' ajuta ficatul sa proceseze colesterolul.

Ciupercile Champignon

Unde creste - Prin pajisti, parcuri, in apro­pierea pasuni­lor pentru vite sau cai.

Ce ii confera valoarea terapeutica - Tiami­na, ribofla­vina, niacina, enzima numita tirozinaza si o serie de minerale: calciu, potasiu, magneziu.

La ce ajuta - Hipertensiune, glicemie peste limitele nor­ma­le, supragreutate, guta, constipatie, dificultati la alaptare.

Cuvantul specialistului: Este una dintre putinele ciuperci comestibile care pot fi mancate crude, fara niciun fel de proble­me. Are o re­mar­cabila actiune de protectie anti-cancer.

Reteta optima: Consumati de minimum 2-3 ori pe sap­tamana cate 150 g de ciuperci champignon, fripte sau crude, amestecate in salate.

sursa: formula-as.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ciupercile comestibile nutrienti ciuperci unde creste
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1696 (s) | 23 queries | Mysql time :0.017701 (s)