News Flash:

Ce trebuie sa stii despre tipurile de faina

18 Septembrie 2015
1947 Vizualizari | 0 Comentarii
Faina este cu siguranta unul dintre cele mai importante ingrediente din orice bucatarie, mai ales din cea romaneasca. Produsele obtinute din faina sunt o sursa importanta de carbohidrati, asigurand o buna parte din necesarul nostru caloric.

Piata alimentara din Romania s-a diversificat foarte mult si la acest capitol, dar totusi romanii raman fideli celor doua sortimente consacrate de faina, cea alba din grau si faina de porumb, cunoscuta sub numele de malai. Sunt foarte putini cei care mai incearca o faina integrala sau de secara, explica pentru ziare.com nutritionistul Nela Pricop.

Faina alba este cel mai accesibil tip de faina, insa ea vine la pachet cu foarte multi carbohidrati, in special amidon. Acestia sunt usor de asimilat si influenteaza negativ nivelul glucozei din sange, al insulinei si al altor hormoni.

Remedii naturiste cu faina de hrisca

Daca consumam in exces paine alba, chifle, lipii, pizza, paste, produse de patiserie, covrigi vom constata ca vom deveni lipsiti de energie, isi va face aparitia si celulita, vasele de sange se pot deteriora, pot sa apara boli ca diabetul, cele autoimune sau obezitatea.

Faina de malai este putin mai prietenoasa cu organismul nostru, contine vitamine din grupul B, vitamina E, fier, fosfor, magneziu, zinc, potasiu, hidrocarburi, dar si amidon si albumina.

Produsele ce contin acest tip de faina nu pot fi combinate la intamplare si nici consumate in cantitati nepotrivite.

Faina integrala contine multe fibreproteine, vitamine, minerale, dar vine la pachet si cu antinutrieti. Consumata in cantitati reduse, ne ofera rapid o senzatie de satietate. Datorita continutului mare de fibre, accelereaza metabolismul bazal, ajuta la preventia diabetului de tip 2, bolilor de inima, osteoporozei, cancerului de colon sau Alzheimerului.

Faina de secara contine mult fier, fluor, sodiu, potasiu, calciu si iod, iar dintre cereale are cea mai mare concetratie de lizina, saruri minerale si potasiu. Cu efect laxativ, este indicata celor care sufera de anemie si constipatie.

Cum cureti colonul cu faina de in si chefir

Atat faina alba, faina integrala, faina de secara, orz sau ovaz, contin gluten, iar daca ai intoleranta la acesta ar trebui sa stai departe de ele si sa consumi variantele fara gluten, deloc putine.

Nu ar fi rau deloc sa testam si alte tipuri de faina, avand in vedere ca piata este tot mai variata. In plus, putem obtine unele tipuri de faina chiar la noi acasa. E cazul fainei de migdale sau celei de hrisca, cand nu am avea nevoie decat de un robot de bucatarie puternic si, dupa caz, de migdale, hrisca, chia etc.

Pentru prepararea dulciurilor dietetice, putem folosi faina de quinoa, care este bogata in proteine, aminoacizi esentiali, in mod special lizina (necesara pentru cresterea si refacerea tesuturilor), calciu, fibre si carbohidrati (o sursa foarte buna pentru energia organismului).

Faina de hrisca este aromata si da gust foarte bun preparatelor cum ar fi: paine, prajituri, biscuiti, paste fainoase, clatite. Sa nu uitam ca are un continut ridicat de proteine si minerale, fier, zinc, seleniu.

Faina de migdale contine proteine, minerale si fibre. Inclusa in prajituri, se prepara din migdale crude si hidratate. Dupa ce sunt macinati, samburii trebuie adaugati intr-un preparat la un interval scurt. Produsul trebuie consumat proaspat.

Faina de orez este recomandata celor cu intoleranta la gluten. Este un ingredient foarte bun in cazul unor afectiuni ca enterocolita de fermentatie.

Diferenta intre tipurile de faina. Cum alegi cea mai buna faina pentru paine, pizza, foietaj sau 

Faina de cocos este obtinuta din pulpa nucilor de cocos; intai este extras uleiul la rece, apoi este uscata pulpa la temperaturi scazute si, intr-un final, este macinata pana se obtine o pulbere. Acest tip de faina contine 12% ulei (de cocos) si aproximativ 40% fibre si 20% proteine.

Alimentatia noastra trebuie sa fie cat mai diversificata si echilibrata pentru a ne bucura de fiecare nutrient adus de un produs. In plus, de ce nu am descoperi gusturi noi de cate ori avem ocazia? 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

faina ingrediente bucatarie faina carbohidrati faina alba
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2347 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021482 (s)