News Flash:

Ce trebuie sa stii despre consumul de paine

5 Martie 2019
418 Vizualizari | 0 Comentarii

Saptamana 23 februarie - 3 martie mai este cunoscuta si ca Saptamana Painii Adevarate, ocazie cu care nutritionista Juliette Kellow a demontat cateva dintre miturile ce Inconjoara painea.

1. Carbohidratii sunt nocivi. Multa lume recomanda sa renunti la carbohidrati daca vrei sa slabesti si sa diminuezi riscul de diabet tip 2, dar specialistii sunt de parere doar ca numarul acestora trebuie diminuat si carbohidratii sa fie consumati la micul dejun, pentru a oferi energie, dar si a avea timp sa se digere. Ideea este nu sa mananci tone de paste si orez, cat sa alegi alimente bogate In fibre si cereale integrale, dar sa fii atenta la dimensiunea portiilor. In plus, trebuie limitat pe cat posibil numarul de carbohidrati rafinati continuti In sucuri, biscuiti, torturi, briose si gogosi, ca sa faci loc carbohidratilor buni din painea integrala, pastele din faina neagra si orezul brun.

2. Painea Ingrasa. O felie medie de paine contine aproximativ 90 de calorii, iar feliile mai groase 130 de calorii, dar femeile au nevoie de aproximativ 2000 de calorii pe zi, pe cand barbatii trebuie sa consume zilnic In jur de 2500 calorii. In loc sa-ti faci probleme despre paine In sine, este mai bine sa urmaresti ceea ce pui pe ea, deoarece untul cu gem, pe cat de apetisant este pe atat de nesanatos e, iar daca Iti faci un sandvis In care adaugi branza sau maioneza, evident ca numarul de calorii va creste.

3. Painea este plina de sare si zahar. In ciuda a ceea ce ai citit, majoritatea sortimentelor de paine, inclusiv cea alba, contin de fapt o cantitate destul de mica de zahar, nu mai mult de 5 g per 100 de grame de produs finit. O felie de paine normala contine In jur de 1-2 g zahar, adica 1/4 - 1/2 lingurita, ceea ce reprezinta o cantitate mica fata de cele 30 de grame de zahar pe zi recomandata, problema apare Insa cand zaharul se acumuleaza pe parcursul Intregii zile si din alte produse, dar per total, painea contine mai putin de 4% din dietele adultilor.

4. Painea cauzeaza balonare. Conform unui studiu efectuat de British Nutrition Foundation, exista prea putine dovezi ca painea ar produce balonare sau orice alt disconfort digestiv la persoanele sanatoase, indiferent daca este facuta conform retetelor traditionale sau prin metode moderne. In schimb, cei care sufera deja de boala celiaca pot resimti arsuri stomacale dupa consumul de paine.

5. Majoritatea oamenilor sunt alergici la faina, deci trebuie sa evite painea. Studiile sugereaza ca 20-30% dintre persoane considera ca sunt alergice la faina, dar adevaratul procent este de doar 1-2%. Daca suspectezi ca ai o alergie sau intoleranta la faina, atunci du-te la un alergolog, pentru a putea diagnostica In mod corect problemele pe care le ai. Este foarte important sa eviti eliminarea completa a painii fara a avea un motiv Intemeiat, deoarece altfel s-ar putea sa te alegi cu o dieta dezechilibrata si lipsa a mai multor nutrienti din organism.

6. Painea alba nu contine nutrienti. Desi painii Ii lipsesc fibrele, ea este o sursa de carbohidrati ce ofera energie, minerale si o serie de vitamine, iar faina alba este adesea Imbogatita cu calciu si fier, de care ai nevoie pentru oase, dinti si muschi. De asemenea, fierul este necesar pentru a crea celule rosii, care transporta oxigenul In tot organismul, alunga oboseala, mentine functiile cognitive si sanatea sistemului imunitar. In plus, painea alba este si o buna sursa de vitamine din complexul de B-uri, tiamina si niacina, care Intretin functionarea corespunzatoare a sistemului nervos, iar manganul din ea actioneaza precum un antioxidant ce protejeaza celulele.

7. Painea facuta manual este mai sanatoasa. Nu conteaza daca este produsa In masa, facuta la o brutarie artizanala sau In casa, toata painea este buna pentru tine, In anumite limite, ca orice alt aliment. Cercetarile au scos la iveala ca vitaminele continute de painea coapta prin metode moderne sunt asemanatoare cu cele din painea preparata traditional, iar acest lucru se aplica atat pentru painea alba cat si pentru cea neagra. Singurul avantaj cand Iti faci singura painea, fie ca o framanti de mana sau la masina, este ca stii exact ce ingrediente pui si In ce cantitate, avand posibilitatea sa faci mai multe amestecuri, folosind cereale integrale, faina bogata In fibre, mai putina sare si alte ingrediente preferate, precum nuci, seminte, ovaz sau fructe deshidratate.

8. E greu sa faci paine. De fapt, e relativ usor sa faci paine, deoarece o franzela obisnuita contine doar faina, drojdie de bere, sare si apa, numai ca dureaza un pic de cand te apuci de facut pana e gata, deoarece trebuie sa lasi aluatul la dospit. sursa: feminis.ro
D.F.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

consum paine carbohidrati dieta paine
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1598 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015023 (s)