News Flash:

Ce trebuie sa stii daca vrei sa alergi iarna - Cate calorii arzi

27 Ianuarie 2016
1035 Vizualizari | 0 Comentarii
"Pana vine caldura nu mai ies la alergat in aer liber, este prea frig" - aud asta des de cand am ales sa alerg zilnic 5 kiliometri timp de 366 de zile, pentru a-mi testa limitele.

Pana astazi, 27 ianuarie 2016, am alergat doar la temperaturi sub zero grade, nu am racit si nici nu am simtit frigul. Mai greu imi este cand stau in masina si astept sa se incalzeaza motorul.

Daca ti-ai propus sa alergi chiar daca e frig sau zapada, ar trebui sa stii ca aceasta activitate e mai dificila decat in restul anului si necesita experienta, nemaivorbind de o ambitie care sa reziste si la minus 20 grade.

Imbraca-te bine (nu gros), cu echipament mulat din polyester (pantaloni, lenjerie, tricou), o geaca prin care sa nu treaca vantul si nici sa se imbibe cuapa, o cagula, o esarfa la baza gatului si o pereche de manusi groase.

Paducelul, un leac de nadejde pentru inima
In prima parte a lunii, zapada a fost mare si am alergat cu o pereche de adidasi mai inalti si impermeabili. De cateva zile nu a nins si alerg cu adidasi clasici.

Chiar daca afara este foarte frig, reusesc sa transpir bine si sunt nevoit sa imi schimb repede bluza, pentru ca altfel risc sa racesc.

In timpul alergarii, trebuie sa te concentrezi foarte mult pe respiratie, pentru a nu inspira si expira agresiv. Respiratia trebuie sa fie una calma: la 3 pasi inspir, la 3 pasi expir.

De cand alerg, am reusit sa slabesc 2 kilograme (cu toate ca nu acesta este scopul meu), iar daca ma ghidez dupa ceas, ard undeva la 350-380 kcal pe o distanta de 5 kilometri, intr-o medie de 28 de minute.

Inainte de fiecare alergare, ma incalzesc 5 minute, iar dupa ce termin, fac stretching 5 minute. Cand am timp, fac un automasaj (foam rolling, trigger point).

Rasul, cel mai bun medicament pentru inima
Sfaturi pentru incepatori:

- imbracati-va corespunzator
- faceti incalzirea
- alergati pe distante scurte (1-2 km)
- mariti distantele la fiecare 2 saptamani
- alergati pe teren uscat, nu pe gheata
- nu alergati cu viteza mare; riscati sa cadeti sau sa va accidentati
- faceti stretching dupa ce terminati
- alergati de 2-3 ori pe saptamana

Alergarea in aer liber pot fi foarte placuta daca gasim motivatia necesara pentru a ne depasi limitele!

Dani Grigore,
Instructor personal si fitness, ziare.com 

caldura alergat aer liber frig dani grigore
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1503 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014232 (s)