News Flash:

Ce trebuie sa mananci la micul dejun, pranz si cina daca vrei sa-ti mentii silueta

8 Mai 2015
1169 Vizualizari | 0 Comentarii
Potrivit specialistilor, prima masa a zilei trebuie sa hraneasca creierul. Miliardele de neuroni au nevoie pe tot parcursul zilei de aproximativ 300 de kilocalorii. Acestia se hranesc doar cu glucoza si de aceea micul dejun fiziologic consta in cereale, fructe, legume si miere. Practic, micul dejun trebuie sa contina carbohidrati pe care orgnismul ii transforma in glucoza.

"Cel mai greu de getionat pentru creier e scaderea glicemiei, deci trebuie sa avem mese regulate. Primele semn cand glicemia scade sunt incetosarea vederii, ameteli, tulburari de echilbru, scade auzul", sustine dr. Margareta Cosurba, medic primar neurolog.

Asa arata cel mai sanatos meniu din lume!

Masa de pranz

Odata ce creierul si-a luat partea, celelalte organe, care sunt structuri proteice, solicita proteine de calitate. Din acest motiv, la pranz aveti nevoie de doua treimi vegetale si o treime proteine de calitate, de origine animala - carne, branzeturi sau oua. Proteinele inalt calitative contin 20 de aminoacizi.

"Trebuie sa fie o alimentatie care sa sustina dezvoltarea masei musculare, bogata in proteine, asa cum fac sportivii de performanta", recomansa Mihaela Bilic, nutrtitionist.

Ce este recomandat sa mananci la pranz. Iata un meniu sanatos, plin de omega 3 si vitamine 

Gustarea de dupa-amiaza
Dupa ora 16, scade fiziologic nivelul de zahar din sange. Aveti iar nevoie de o portie de glucide cu descarcare lenta. O felie de paine integrala, un fruct dulce.

Cina

Multe persoane sunt convinse ca masa de seara le impiedica sa aiba silueta dorita. Lipsa mesei de seara insa nu va reduce kilogramele. Dimpotriva. "O sa-ti fie foarte foame si atunci nu te mai ajuta nici un fel de pacaleala. Vei manca si de regula mananci mai mult decat trebuie si atunci apar probleme cu greutatea", a declarat dr. Serban Damian, nutritionist.

Seara, cel mai indicat este sa alegeti o portie de peste si salata. Este momentul in care ficatul incepe productia proprie de colesterol. Doar 25% din acesta este adus prin alimentatie. In colesterolul endogen, produs de organism, se sintetizeaza hormoni importanti precum adrenalina, dar si cei sexuali.

Asa se explica nevoia unei cine slabe in colesterol, dar hranitoare in acelasi timp. Un peste slab, la gratar cu o farfurie de salata va aduce mai putin de 200 de kilocalorii. E imposibil sa va ingrase, chiar daca il consumati la ore tarzii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

creierul neuroni glucoza micul dejun carbohidrati cina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2769 (s) | 23 queries | Mysql time :0.045243 (s)