News Flash:

Ce trebuie sa mananci dupa 30 de ani daca vrei sa slabesti

5 Septembrie 2011
3075 Vizualizari | 0 Comentarii

Odata cu trecerea anilor, organismul se schimba, de aceea dieta trebuie modificata in functie de varsta ta. Chiar daca consumi aceleasi alimente ca si atunci cand aveai 20 de ani, consumul de energie a organismului scade odata cu cresterea varstei.

Consumul energetic difera si in timpul anului. De exemplu, vara, aportul caloric trebuie redus pentru ca energia pe care organismul o consuma scade. "Consumul normal de energie este calculat pentru o temperatura a ambientului de 10 grade Celsius. Fiecare crestere duce la scaderea cu 0,5 % a consumului de energie. Fiecare grad sub aceasta temperatura duce la o crestere a consumului de energie", a declarat dr. Maria Nitescu, pentru Romania Libera.

Potrivit medicului, o femeie de 30 de ani care are 50 de kilograme are nevoie zilnic de 1200 de calorii. "Aceste calorii reprezinta energia pe care femeia o consuma in conditii de repaos. Daca este o persoana activa trebuie sa mai adaugam calorii si astfel ajungem la 2000 de calorii pe zi. La fel, daca persoana face sport numarul de calorii creste. Pentru ca vara trebuie sa reducem numarul caloriilor, ajungem la 1600-1700 de calori pe care trebuie sa le consume zilnic", spune Maria Nitescu.

Pentru a slabi, o persoana nu trebuie sa se infometeze, ci trebuie sa reduca cantitatea de alimente pe care le consuma. "Poti sa inlocuiesti friptura si cartofii prajiti cu o salata la care adaugi o bucata de piept de pui la gratar. Astfel, cantitatea de calorii se reduce simtitor, te saturi si ai o alimentatie mult mai sanatoasa".

Alimente recomandate
Pentru a avea un stil de viata sanatos o persoana trebuie sa inlocuiasca alimentele ce au un numar mare de calorii cu cele care au aport caloric mai scazut, dar si sa faca sport. Dintre produsele care nu trebuie consumate pentru a avea o alimentatie sanatoasa si o forma fizica buna sunt carnea de porc si de vita care au un continut ridicat de grasime. "Sa nu ne imaginam ca intr-o friptura de vita sau de porc sunt 150 de grame de proteine, in niciun caz. Mai multe proteine gasim in pieptul de pui, de exemplu", spune doctorul.

Cantitatea necesara de proteine mai poate fi acumulata si din leguminoase si cereale, nu numai din carne si lapte. O sursa foarte buna de proteine este pestele care contine si grasimi bune pentru organism. "Trebuie sa consumam mult peste si ulei de masline, elementele de baza intr-o dieta mediteraneana. Ele sunt si renumite pentru efectul lor de protectie importiva bolilor cardiovasculare", potrivit medicului.

Nici fructele nu trebuie neglijate, pentru ca hidratarea este o parte importanta a functionarii corecte a organismului, iar "miscarea este felul principal de mancare".

Maria Nitescu atrage atentia asupra faptului ca nu toate dietele sunt potrivite pentru orice persoana, de aceea atunci cand incepi un regim de slabire ar fi mai bine sa consulti inainte un medic specialist. Aportul energetic de care o persoana are nevoie depinde nu numai de varsta, ci si de greutatea pe care o are, activitatea fizica pe care o desfasoara, dar si de sex.

"Daca cineva vrea sa slabeasca trebuie sa reduca aportul caloric sau sa combine reducerea numarului de calorii consumate zilnic cu activitate fizica. Eu sunt adepta acestei combinatii si cred ca in momentul in care se face activitate fizica se vor observa efectele si rezultate pe termen mediu si termen lung", spune doctorul.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta aportul caloric alimente recomandate
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1511 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013382 (s)