News Flash:

Ce trebuie sa mananci daca vrei sa ai un somn linistit

1 August 2013
1578 Vizualizari | 0 Comentarii

Tei si mac, amestec garantat. Florile de tei asociate cu petalele macului de camp au efect usor sedativ. In cateva minute îti pregatesti singura somniferul, cu o lingurita de amestec la o cana de apa clocotita. Un alt ceai contine, pe langa cele doua plante, o lingurita de radacina de valeriana, una de sovarv si doua de hamei.

Ulei de levantica. Numai gandul la o baie fierbinte te face sa închizi pleoapele. Efectul îl dublezi daca adaugi zece picaturi de ulei esential de levantica. Pe langa parfumul îmbietor si relaxant, este si un tonic bun pentru sistemul nervos. Dupa o zi plina, cu siguranta îti va reda calmul de care ai nevoie sa adormi, în special daca îl folosesti si pentru a-ti masa corpul.

Valeriana pentru somn adanc. Pe langa avantajul de a te ajuta sa adormi mai repede, datorita valerianei nu te vei mai trezi des noaptea. Explicatia consta în faptul ca aceasta planta calmeaza sistemul nervos si pe cel cardiac, regland palpitatiile inimii. Ai nevoie de o lingurita de radacina de valeriana maruntita din care pregatesti un ceai. Bei doua cani pe zi, una cu 30 de minute înainte de culcare.

Ce alimente te ajuta

Lapte contra insomniei

Baut seara, laptele este un remediu delicios pentru insomnie. Explicatia efectului sau sedativ este simpla: contine triptofan, aminoacid esential pe care corpul îl transforma în serotonina. Aceasta este un hormon cunoscut mai ales pentru faptul ca îti da o stare de bine.

Smochinele îti redau calmul

Datorita continutului lor de magneziu, un mineral antistres, smochinele au avantajul de a absorbi calciul si potasiul. La randul lor, aceste doua minerale normalizeaza ritmul cardiac si combat insomnia. De aceea, sunt leacul perfect fie ca esti hiperactiva, fie doar putin agitata.

Bananele, somnifere naturale

Magneziul si potasiul, pe care cercetatorii le-au descoperit în banane, relaxeaza muschii, ajutandu-te sa adormi mai usor. Mai mult, regleaza si tensiunea arteriala, reducand în acest fel riscul hipertensiunii sau al producerii unui atac de cord. Un plus de B6 venit din banane te va feri de insomnie, iritabilitate si senzatia de slabiciune a întregului organism.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

valeriana lapte smochine banane somn linistit
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1595 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013855 (s)