News Flash:

Ce trebuie sa faci in tinerete pentru a avea oase rezistente la batranete

23 Mai 2015
1299 Vizualizari | 0 Comentarii
Stiai ca oasele tale sunt cele care pastreaza echilibrul acido-bazic al organismului?Atunci cand pH-ul sangelui este prea acid, osul elibereaza saruri alcaline pentru a neutraliza acizii.

Dar asta are un cost urias: pierderi de masa osoasa, concomitent cu eliberearea rapida a toxinelor si metalelor grele stocate in tesutul osos. De aceea, pentru pastrarea densitatii oaselor si pentru intarirea lor, este important sa ai o dieta alcalina. De asemenea, conteaza si aportul de minerale.

Minerale esentiale pentru oase sanatoase

Calciul este cel mai cunoscut, dar fara un raport echilibrat intre celelalte minerale, in special magneziu si fosfor, efectele sunt chiar contrare.

De nenumarate ori am auzit cat de important este consumul de lactate pentru oase, datorita aportului de calciu. Problema este ca lactatele contin prea mult calciu si prea putin magneziu, de aceea ele trebuie insotite de alimente bogate in magneziu: cacao, seminde de dovleac, spanac, hrisca, tarate de ovaz.

Un alt mineral esential pentru sanatatea oaselor este borul, avand efecte benefice in special la femeile trecute de 40 de ani.

Vitamine importante pentru oase

Cele mai importante sunt vitaminele D, B12 si K. Vitamina D se gaseste in lactatele naturale, oua, ficat, peste gras. Vara, expunerea la soare, fara dus inainte sau dupa, ajuta la productia proprie de vitamina D.

Vitamina B12 se gaseste in ficat, lactate, oua. Vitamina K o gasim in surse vegetale, cum ar fi broccoli, patrunjel, avocado.

Sportul cu masura creste rezistenta oaselor
Sportul este foarte important pentru sanatatea oaselor. Exercitiile fizice determina intarirea si ingrosarea lor. Totusi, excesul de sport poate duce la pierderea de masa osoasa prin eliminarea mineralelor, la fel ca si excesul de carne sau fainoase.

Antrenamentele cu greutati sunt foarte importante pentru intarirea oaselor, insa facute in stricta legatura cu nivelul de rezistenta al fiecaruia. In special pentru femei, o preocupare constanta pentru antrenament pe toata durata vietii asigura la menopauza oase puternice, care vor rezista mult mai bine modificarilor hormonale.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oasele ph-ul sangelui dieta alcalina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1212 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013252 (s)