News Flash:

Ce trebuie sa contina un meniu sanatos pentru copil

18 Mai 2011
8939 Vizualizari | 0 Comentarii

Copiii nu sunt niste adulti in miniature, iar gustul pentru hrana sanatoasa trebuie cultivat, sustin medicii. Dispusi sa faca toate poftele copiilor, multi parinti aleg mai degraba mancarea care cred ei ca prinde bine la cei mici:  pizza, cartofi prajiti, aripioare de pui, sucuri. Realitatea este ca daca nu sunt invatati de la doi ani cu dulciuri si alimente sarate, copiii nu le vor cere obsesiv mai tarziu. Iata ce alimente trebuie sa existe intr-un meniu sanatos pentru copil

1. Lapte
Desi le place laptepe cand sunt bebelusi, pe masura ce cresc, copiii incep sa bea din ce in ce mai putin. Laptele este cea mai buna sursa de calciu, vitamina D, astfel ca fiecare copil trebuie sa bea zilnic doua pahare. 

Pentru copiii sub sapte ani este permis laptele integral, dupa care este recomandat laptele semidegresat (1,8% continut de grasime). 

2. Iaurt
Este o alternativa buna mai ales pentru copiii care nu sunt "amatori" de lapte. Alegeti iaurt simplu semidegresat, fara adaos de zahar sau alte arome, bogat in culturi active si probiotice. 

3. Oua
"Prescolarii trebuie sa manance un ou fiert la doua zile, pentru ca, oricum mananca in fiecare zi oua din alte surse (galusti, dulciuri, paste, etc.). Evitati ouale prajite sau preparatele grele cu oua (maioneze, sosuri, creme)", spune nutritionistul Lygia Alexandrescu, in Evenimentul Zilei. 

4. Carne
Copiii pana in 7 ani au nevoie zilnic de 70 de grame de carne de pui sau curcan (o jumatate de pulpa sau o bucatica de piept), care trebuie servite la pranz.

"Copiii mai mari pot manca o pulpa pe zi (150 de grame), iar ficatei de pui pot manca de doua ori pe saptamana, avand un continut mai mare de colesterol. Carnea de vita sau porc contine foarte multe proteine pentru rinichii lor", adauga nutritionistul. 

5. Cereale integrale cu fructe
Alegeti cereale integrale imbogatite cu calciu, fier, vitamine si minerale. Nu va lasati ademeniti de cerealele frumos ambalate si colorate, care sunt "doldora" de zahar. Puteti adauga banane, stafide, caise deshidratate, smochine, curmale sau alte fructe ca "sa prinda" la copii.

6. Legume
Pana la trei ani copiii nu au voie sa manance mazare, fasole uscata sau varza, pentru ca sunt mai greu de digerat. "Dupa trei ani incepeti cu cantitati mici (100 de grame) si vedeti reactia. Le puteti oferi in schimb mazare si fasole verde, soteuri de morcovi, dovlecei, ciuperci, broccoli, cartofi copti si orez, care este foarte bine tolerat de copii", mai recomanda nutritionistul. 

Educati gustul copiilor pentru legume de la varste fragede, mancati impreuna cu ei si, chiar daca initial nu le mananca, continuati sa le puneti in farfurie legume variate. In final se vor satura sa le refuze. 

7. Dulciuri
O regula esentiala e sa nu invatati copiii sub trei ani cu dulciuri sau alimente sarate, daca vreti sa nu tanjeasca dupa ele mai tarziu. 

"Trebuie evitate toate dulciurile din comert, care sunt extrem de artificiale, dar mai ales dulciurile cu cofeina. Preparati-le copiilor placinte cu branza dulce si stafide sau cu mere, tarte cu fructe, clatite cu putin ulei. Micutii pot manca o felie de tort sau o prajitura facuta in casa, o clatita o data la 2-3 zile", conchide specialistul.

Alte variante sunt inghetata facuta din fructe proaspete cu iaurt si congelate in diverse forme, iaurtul natural amestecat cu fructe proaspete, fructe de sezon sau fructe uscate.

Sfaturi pentru parinti
1. Mese echilibrate inseamna consum de alimente variate din patru grupe alimentare: legume si fructe, fainoase, lactate, carne. 

2. Nu presati si nici nu "mituiti" un copil sa manance ori sa consume anumite produse. Cu cat un parinte preseaza mai mult copilul, cu atat este mai putin probabil sa manance acel aliment. 

3. Perioadele in care copilul are preferinte alimentare si face "obsesii" pentru anumite produse sunt normale. Fiti rabdatori si nu va ingrijorati, mai ales daca copilul este activ, creste si este sanatos. 

4. Copiii mici au nevoie de portii mici de mancare. Pe masura ce cresc, si portiile pe care le servesc trebuie sa se mareasca. 

5. Ajutati copilul sa invete un stil de viata sanatos fiind un bun exemplu pentru el. Mancati cu el la masa, produse sanatoase si cat mai variate.

6. Lactatele sunt importante pentru crestere, ca si pentru "construirea" de oase puternice, insa prea mult lapte nu mai lasa loc si de alte alimente sanatoase. 

7. Nu este niciodata prea tarziu ca un copil sa deprinda obiceiuri alimentare sanatoase, asa ca orice eroare poate fi remediata. 

8. Cresterea unui copil este influentata de multi factori, nu doar de alimentatie. Fiecare este diferit, iar copiii pot creste si se pot dezvolta in ritmuri diferite, asa ca nu faceti tot timpul comparatii care nu sunt relevante cu alti micuti de aceeasi varsta.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

lapte iaurt oua carne legume dulciuri
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1685 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021158 (s)