News Flash:

Ce trebuie sa contina dieta femeilor trecute de 50 de ani

12 Aprilie 2019
5979 Vizualizari | 0 Comentarii

Fiecare varsta are nevoile ei. La 20 de ani, metabolismul, extrem de activ, iti permite sa mananci orice si oricat. Cu timpul insa, el incetineste, consumul energetic scade, iar mancarea trebuie atent selectionata, astfel incat sa fie usor de digerat, sa aduca organismului vitaminele si mineralele de care are nevoie, sa suplineasca ravagiile facute de scaderea nivelului estrogenului (odata cu instalarea menopauzei) si sa elimine starile de anxietate, des intalnite la aceasta varsta tot din pricina dezechilibrului hormonal.

Pune accentul pe C si D. Din pricina nivelului scazut de estrogen, organismul fabrica din ce in ce mai putina vitamina D. Fara ea, calicul nu este absorbit si folosit de oase si astfel se instaleaza osteoporoza. Consuma zilnic lapte, iaurt, branzeturi slabe, legume amare si peste gras! Toate acestea te ajuta sa aduci oranismului o cantitate importanta de calciu si vitamina D. Branzeturile pot face parte din orice masa principala, iar pestele e de preferat sa fie consumat la pranz.

A, E si C, vitaminele tineretii. Scaderea estrogenului slabeste sistemul imunitar si deshidrateaza pielea, insa, cu un plus de vitamina C, organismul face fata mai usor infectiilor, radicalilor liberi si secreta o cantitate crescuta de colagen, mentinand astfel pielea neteda si luminoasa. Vitaminele A si E previn imbatranirea, precum si problemele cardiovasculare. Fructele ideale sunt citricele, capsunele si perele. E indicat sa consumi cereale integrale, oua, morcovi, nuci, alune, rosii, ardei gras, sfecla-rosie, legume cu frunze verzi.

Calmante la farfurie. Simti o stare de neliniste sau ai palpitatii? Iata din ce sa prepari o cina usoara, satioasa si linistitoare. Consuma o salata in care ai adaugat o ceapa mare. In stare cruda, ceapa are efect calmant asupra psihicului, precum si a musculaturii. Dupa ce o consumi, in cateva zeci de minute, incepi sa te simti bine si esti mai relaxata. Rosiile alunga depresia si echilibreaza psihicul, ca si spanacul ori cartofii. Laptele contribuie si el la relaxarea nervoasa. Este suficient sa bei o cana cu lapte cald inainte de culcare si somnul va veni mai usor. El incalzeste corpul si il pregateste mai repede pentru somn.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta alimente femei metabolism anxietate dezechilibru salata ceapa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1695 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020092 (s)