News Flash:

Ce sunt nutrientii, atat de pomeniti de nutritionisti

23 Mai 2019
247 Vizualizari | 0 Comentarii

Elementele nutritive sunt acele substante din alimente necesare pentru buna functionare a organismului. Iata în continuare de ce acestea nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica a fiecaruia dintre noi. Proteinele construiesc si refac toate tesuturile din organism, ajuta la formarea de anticorpi, intra în structura hormonilor si a enzimelor, furnizeaza energie (4 calorii/gram). Proteinele se gasesc în paine, cereale (orez, ovaz, porumb, grau, mei, secara), cartofi, paine, paste fainoase.

Calciul ajuta la crearea si mentinerea unei danturi viguroase si a unui sistem osos puternic, ajuta la coagularea sangelui, la functionarea normala a muschilor si nervilor, este necesar pentru activarea anumitor enzime care ajuta la transformarea alimentelor în energie. Se gaseste în lactate, galbenus de ou, sardine, somon, struguri, soia, fasole verde si uscata, mazare, conopida, broccoli, pere, morcovi, telina, varza, nuci, alune. Atentie! Excesul de proteine din anumite alimente cum ar fi cele din carne sau lapte poate duce la pierderea calciului din organism. Proteinele duc la un continut ridicat de fosfor care contribuie la scaderea calciului.

Fierul se combina cu proteinele pentru a forma hemoglobina, substanta rosie din sange care transporta oxigenul la plamani si celule, si mioglobina care înmagazineaza oxigenul în muschi, necesar pentru a preveni anemia cu carente de fier. Se gaseste în faina integrala, carne de porc, peste, carne de pui, linte, fasole, patrunjel.

Vitamina C ajuta la mentinerea tesuturilor sanatoase, fortifica peretii vaselor sangvine, ajuta organismul sa reziste la infectii, contribuie la vindecarea ranilor si taieturilor. Legumele si fructele contin multa vitamina C, în special patrunjelul, afinele si citricele.

Vitamina A ajuta la pastrarea sanatatii pielii, creste rezistenta la infectii, protejeaza împotriva cancerului. Ouale, laptele, precum si toate legumele si fructele de culoare verde închis sau portocaliu sunt surse de vitamina A. Se recomanda consumarea lor de trei-patru ori pe saptamana. Consumul mare de alcool distruge vitamina A.

Tiamina (Vitamina B1) determina un apetit normal si ajuta la digestie, este necesara pentru un sistem nervos sanatos, este necesara pentru anumite enzime care ajuta la transformarea alimentelor în energie. Se gaseste în carne (în special în carnea de porc si peste), germeni de grau, drojdie de bere, fasole, mazare, oua si lactate.

Riboflavina (Vitamina B2) ajuta celulele sa utilizeze oxigenul, mentine o vedere buna, previne descuamarea sau craparea pielii din jurul gurii si al nasului, este necesara în anumite enzime care ajuta la transformarea alimentelor în energie. Flora bacteriana intestinala sintetizeaza vitamina B2. Alte surse importante de riboflavina sunt carnea de porc sau vita (în special maruntaiele), pestele, ouale, legumele verzi, lactatele, cerealele integrale.

Acidul nicotinic (Vitamina PP) contribuie la mentinerea unui apetit normal, la digestie si este necesar pentru mentinerea unui sistem nervos sanatos. Se gaseste în carne, creier, ficat, peste, drojdie de bere, ciuperci, fasole, linte, grau, citrice, struguri, orez, lapte.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nutrienti minerale vitamine dieta proteine tesuturi anticorpi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1526 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014573 (s)