News Flash:

Ce sunt de fapt fibrele alimentare

12 Octombrie 2017
355 Vizualizari | 0 Comentarii
Ce este fibra?
Fibra face parte din structura plantelor. Deoarece trece prin corp fara sa fie absorbita în sange, s-a crezut timp îndelungat ca nu are nici o valoare. Înlaturarea ei duce la cresterea cantitatii calorice a hranei si la absorbirea
acesteia mai rapid si mai eficient în sange.

Fibrele se împart în doua categorii: solubile si insolubile.


Care este rolul fibrei?
-Rolul fibrei este asemanator cu cel al unui general deoarece controleaza diferitele procese ale organismului.


-Fibra insolubila absoarbe si retina apa în proportie de patru pana la sase ori mai mult de cat volumul propriu, creand o masa pufoasa si spongioasa în stomac si intestine. Drept rezultat apare senzatia de satietate mult mai curand de cat dupa consumul unor alimente sarace în fibra, prevenind astfel mancatul peste masura si ajutand la mentinerea greutatii corporale normale.

Slabeste sanatos cu dieta cu fibre


- Fibrele alimentare care actioneaza ca un burete, umplu intestinele în mod uniform si complet, stimuland astfel cantitatea intestinala cu eficienta. În loc sa stationeze mai multe zile în tractul gastrointestinal sub forma de cocoloase ca dupa consumarea de alimente sarace în fibra, masa spongioasa a fibrelor trece mult mai rapid prin intestine si este eliminata în 24-36 de ore. Acest proces duce la eliminarea constipatiei si ameliorarea semnificativa a problemelor create de hemoroizi si de boala diverticulara.


- Datorita perioadei mai scurte de stationare a fecalelor în intestine, se reduce procesul de descompunere a materiei organice precum si timpul în care factorii cancerigeni si alte substante nocivi irita peretii intestinali. De asemenea, fibrele constituie o protectie împotriva substantelor reziduale. Aceste procese explica de ce rata cancerului de colon este mai redusa în randul persoanelor care consuma alimente bogate în fibra.


- Fibra încetineste procesul de absorbtie a substantelor nutritive în sange, acest lucru ducand la echilibrarea nivelului de glucoza, furnizand astfel o cantitate consistenta de energie de-a lungul zilei. Un nivel stabil de zahar în sange duce la ameliorarea hipoglicemiei(nivel scazut de glucoza) si ajuta la controlul diabetului(nivel ridicat de glucoza).


- Pe de alta parte, fibra solubila contribuie la reducerea nivelului de colesterol, prin atasarea ei la produsele producatoare de colesterol, si eliminarea lor din intestine înainte ca aceata sa fie reapsorbite în organism.

Fibrele sunt bune, dar nu in exces. Vezi care sunt efectele adverse


Care sunt alimentele bogate în fibra?
Fibra se gaseste din abundenta în produsele vegetale nerafinate. Mancand o varietate de fructe, cereale integrale, legume si plante leguminoase(fasole, linte, mazare) poate fi asigurata cantitatea de fibre necesara corpului.
Pentru persoanele carora le este greu sa mestece alimente proaspete, exista storcatoare disponibile care retin si fibrele. Produsul rezultat este consistent, cremos dar poate fi diluat în apa ca un suc concentrat normal.


Cateva cuvinte despre carne si produse lactate.
Cei mai multi oameni vor fi surprinsi sa afle ca produsele animale nu contin fibre. Deoarece carnea, pestele si produsele lactate reprezinta 30% din cantitatea de calori furnizate de diate tipica iar restul provine din dulciuri si produse rafinate, atunci rezulta faptul ca majoritatea consumam zilnic doar o treime din cantitatea necesara de fibre.
Deoarece fibra nu este produsa în organism, este necesar consumul zilnic de fructe si legume proaspete, cereale integrale sau leguminoase.

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1405 (s) | 35 queries | Mysql time :0.020672 (s)