News Flash:

Ce sport arde cele mai multe calorii

9 Octombrie 2016
1144 Vizualizari | 0 Comentarii
Este la moda sa mergem „la sala“ unde exercitiile cardio sunt cele mai folosite. Nu doar sporturile ne scapa de kilogramele in plus, dar si activitatile casnice precum calcatul hainelor si curatenia prin casa. Medicii specialisti au intocmit un clasament al activitatilor fizice care „mananca“ din calorii. Iata cum arata acesta!
Sub 100 de calorii pierdute in 30 de minute se situeaza activitati precum calcatul hainelor – 70, curatenia prin casa – 75 si mersul pe jos in plimbare – tot 75, toate acestea fiind incadrate la intensitate usoara, potrivit „Abecedarului de obezitate“, coordonat de academicianul Nicolae Hancu.   
Urmeaza activitatile de intensitate moderata, adica mersul pe jos in ritm alert – 150 de calorii, tenisul ca joc de relaxare, la „dublu“ – 150 si mersul cu bicileta in ritm lejer – 180. Cei care doresc sa arda in jur de 200 de calorii in doar o jumatate de ora le sunt indicate dansul aerobic – 195, inotul 210, mersul cu bicileta in ritm sustinut – 240, tenisul ca joc intensiv cu un singur partener – 240. Ar mai fi patinajul unde in jumatate de ora se pierd 350 de calorii, alergare cu viteza de 1,6 km/10 minute – 300 de calorii, schiul usor – 310 si schiul moderat – 350.
Specialistii mai recomanda sa facem 10.000 de pasi pe zi – echivalentul a 6,5-8 km – fapt care garanteaza pierderea a 400-500 de calorii. Cei 10.000 de pasi pot fi inlocuiti cu gradinarit timp de 45-60 de minute, mersul cu bicicleta timp de 30 de minute, dans timp de 30 de minute, inot in ritm alert timp de 20 de minute.
Specialistii au calculat ca o persoana care parcurge 10.000 de pasi pe zi poate cheltui intre 2.000 si 3.500 de calorii pe saptamana. Daca nu avem pedometru e bine sa stim ca mersul pe jos in ritm lent are 100 de pasi pe minut, cel in ritm moderat are 110 pasi pe minut, iar cel in ritm rapid 125 de pasi. De altfel, mersul pe jos este considerat ideal pentru initierea oricarui program de activitate fizica la adulti si tineri, ca si la varstnici, sanatosi sau bolnavi avand numeroase beneficii pentru sanatate printre care: ajuta la reducerea greutatii corporale, reduce tensiunea arteriala, reduce valoarea trigliceridelor si a colestrolului, amelioreaza cardiopatia ischemica, scade incodenta AVC-urilor, amelioreaza starile depresive, intareste scheletul osos si creste rezistenta la oboseala. 
Specialistii ne sugereaza ca, primul lucru pe care trebuie sa il facem este sa ne autoevaluam si daca facem parte din categoria barbatilor peste 45 de ani sau a femeilor peste 55 de ani, aflate la menopauza fara tratament hormonal, avem vreo ruda decedata prin infarct miocardic sau AVC – sub 55 de ani la barbati si sub 65 de ani la femei – daca suntem fumatori, daca avem tensiune mare – de valoarea 140/90 mm Hg  de doua ori la rand – avem colesterolul bun de vaoare mica – HDL sun 35 mg/dl, sau pur si simplu suntem persoane sedentare sa optam pentru o activitate de intensitate medie timp de o ora pe zi. Le putem alege pe cele care ne plac si pe care le putem practica zilnic. Astfel, putem merge pe jos timp de 20-30 de minute in aer liber si alte 30 de minute putem merge pe banda sau pe bicicleta.
sursa: adevarul.ro

sala exercitiile cardio calorii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1153 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026672 (s)