News Flash:

Ce si cum trebuie sa manance un scolar

6 Iunie 2019
232 Vizualizari | 0 Comentarii

O alimentatie echilibrata este esentiala pentru bunastarea copilului si joaca un rol-cheie in cresterea, dezvoltarea psihomotorie si obtinerea performantelor scolare. Copilul scolar devine din ce in ce mai independent in stilul lui de a manca, deoarece petrece tot mai mult timp in afara familiei si poate fi influentat de climatul social si cultural. Frecventarea scolii, joaca si practicarea sporturilor, lipsa de acasa a copilului si a parintilor la orele unor mese principale pot influenta alimentatia acestuia.

Mesele neregulate pot afecta comportamentul copiilor. Aceia care nu iau micul dejun au tulburari de concentrare, atentia lor este mai scazuta, iar problemele care apar in desfasurarea activitatii la scoala sunt legate, se pare, si de hipoglicemia pricinuita de foame.

Puneti accent pe legume verzi ori cruditati! Micul dejun, care e bine sa fie substantial, trebuie sa contina un produs cerealier (de exemplu, cereale sau paine integrale daca se poate, cu putin unt, dulceata sau miere), un produs lactat (lapte, iaurt sau branza slaba), un fruct sau un pahar de suc de fructe 100% natural si apa sau lapte, pentru a se hidrata. Uneori, in absenta parintilor sau din lipsa de timp, el poate fi luat in fuga sau chiar omis. La orele cand foamea se accentueaza, indiferent unde se afla, copilul va manca ce va gasi (biscuiti, cheps, grisine). Alteori, copilul este foarte preocupat de activitatea lui sociala si uita sa manance. Cand soseste acasa, fiind foarte flamand, gusta de obicei un aliment cu valoare nutritionala scazuta, care ii diminueaza apetitul.

Dejunul, pentru a-i furniza fortele pentru dupa-amiaza, trebuie sa contina derivate din amidon (paste fainoase, orez sau paine, in functie de apetitul copilului), un fruct, un produs lactat, apa la discretie si carne, peste sau ou. Cina trebuie sa fie adaptata dejunului, in sensul stabilirii unui echilibru alimentar de-a lungul unei zile. Astfel, ea poate sa nu contina carne sau peste daca scolarul le-a mancat la pranz. Daca va dori sa le manance si la dejun, si la cina, prevedeti portii mai mici. Daca a mancat produse fierte ori prajite la pranz, puneti accent pe legume verzi ori cruditati seara. in cazul in care nu puteti sa va informati despre ceea ce a mancat la pranz, este inutil sa-l culpabilizati! O cina echilibrata va raspunde perfect nevoilor copilului dumneavoastra. si nu uitati ca, pentru a creste, copilul are nevoie de o alimentatie echilibrata si variata, dar si de mese bine structurate, la ore regulate.

Evitati sa-i dati ciocolata si biscuiti zaharosi! Copilul trebuie sa manance si doua gustari, in cursul diminetii, respectiv al dupa-amiezii, avand grija ca acestea sa fie luate cu doua ore inaintea pranzului, respectiv, cinei, pentru a-si pastra pofta de mancare pentru cele doua mese principale. Gustarile trebuie sa contina unul sau doua alimente din urmatoarele doua sau trei grupe: fructe sau suc de fructe 100% natural, produse lactate, produse cerealiere (paine, cereale) si apa, pentru a se hidrata.

O alimentatie echilibrata este esentiala pentru bunastarea copilului si joaca un rol-cheie in cresterea, dezvoltarea psihomotorie si obtinerea performantelor scolare. Copilul scolar devine din ce in ce mai independent in stilul lui de a manca, deoarece petrece tot mai mult timp in afara familiei si poate fi influentat de climatul social si cultural. Frecventarea scolii, joaca si practicarea sporturilor, lipsa de acasa a copilului si a parintilor la orele unor mese principale pot influenta alimentatia acestuia.

Mesele neregulate pot afecta comportamentul copiilor. Aceia care nu iau micul dejun au tulburari de concentrare, atentia lor este mai scazuta, iar problemele care apar in desfasurarea activitatii la scoala sunt legate, se pare, si de hipoglicemia pricinuita de foame.

Puneti accent pe legume verzi ori cruditati! Micul dejun, care e bine sa fie substantial, trebuie sa contina un produs cerealier (de exemplu, cereale sau paine integrale daca se poate, cu putin unt, dulceata sau miere), un produs lactat (lapte, iaurt sau branza slaba), un fruct sau un pahar de suc de fructe 100% natural si apa sau lapte, pentru a se hidrata. Uneori, in absenta parintilor sau din lipsa de timp, el poate fi luat in fuga sau chiar omis. La orele cand foamea se accentueaza, indiferent unde se afla, copilul va manca ce va gasi (biscuiti, chipsuri, grisine). Alteori, copilul este foarte preocupat de activitatea lui sociala si uita sa manance. Cand soseste acasa, fiind foarte flamand, gusta de obicei un aliment cu valoare nutritionala scazuta, care ii diminueaza apetitul.

Dejunul, pentru a-i furniza fortele pentru dupa-amiaza, trebuie sa contina derivate din amidon (paste fainoase, orez sau paine, in functie de apetitul copilului), un fruct, un produs lactat, apa la discretie si carne, peste sau ou. Cina trebuie sa fie adaptata dejunului, in sensul stabilirii unui echilibru alimentar de-a lungul unei zile. Astfel, ea poate sa nu contina carne sau peste daca scolarul le-a mancat la pranz. Daca va dori sa le manance si la dejun, si la cina, prevedeti portii mai mici. Daca a mancat produse fierte ori prajite la pranz, puneti accent pe legume verzi ori cruditati seara. In cazul in care nu puteti sa va informati despre ceea ce a mancat la pranz, este inutil sa-l culpabilizati! O cina echilibrata va raspunde perfect nevoilor copilului dumneavoastra. Si nu uitati ca, pentru a creste, copilul are nevoie de o alimentatie echilibrata si variata, dar si de mese bine structurate, la ore regulate.

Evitati sa-i dati ciocolata si biscuiti zaharosi! Copilul trebuie sa manance si doua gustari, in cursul diminetii, respectiv al dupa-amiezii, avand grija ca acestea sa fie luate cu doua ore inaintea pranzului, respectiv, cinei, pentru a-si pastra pofta de mancare pentru cele doua mese principale. Gustarile trebuie sa contina unul sau doua alimente din urmatoarele doua sau trei grupe: fructe sau suc de fructe 100% natural, produse lactate, produse cerealiere (paine, cereale) si apa, pentru a se hidrata.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

masa scolarului micul dejun pranzul cina mese neregulate gustari
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1614 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021023 (s)