News Flash:

Ce se intampla in organismul tau dupa ce renunti la fumat. Vezi si cateva sfaturi pentru a te lasa de tigari

23 August 2011
12250 Vizualizari | 0 Comentarii

Majoritatea fumatorilor cunosc efectele nocive ale fumatului, cel putin pe unele, si, mai mult decat atat, nu par a fi deloc impresionati de imaginile infioratoare aflate pe pachetele de tigari. Multi spun ca ar vrea sa renunte, ba chiar au si incercat, insa viciul s-a dovedit a fi mai puternic decat vointa. Inainte de a incerca renuntarea la tigari, care trebuie facuta dintr-o data, alcatuirea unui plan va poate fi de ajutor. Iata cateva sfaturi pentru a renunta la fumat mai usor:

1. Alegeti o data de la care sa renuntati si apoi pregatiti-va pentru aceasta.
2. Inregistrati cand si de ce ati fumat. Veti sti ce va determina sa fumati.
3. Inregistrati ce faceti cand fumati. Incercati sa rupeti legaturile dintre fumat si anumite activitati.
4. Faceti o lista cu motivele pentru renuntare. Cititi lista inainte si dupa ce renuntati.

Fumatul pasiv te lasa fara auz

5. Gasiti activitati care sa inlocuiasca fumatul. Fiti gata sa faceti altceva cand tigara va tenteaza.
6. In ziua in care alegeti sa renuntati, incepeti dimineata fara tigara.
7. Nu va concentrati asupra a ceea ce va lipseste. Ganditi-va la ceea ce castigati. Repetati-va ca faceti un lucru grozav daca renuntati.
8. Cand simtiti nevoia sa fumati, respirati adanc. Tineti-va respiratia timp de zece secunde, apoi expirati usor.

Renunta la tigati! Fumatul duce la orbire

9. Tineti-va mainile ocupate. Faceti sport, tricotati sau lucrati la computer. Nu faceti insa din computer o altfel de tigara.
10. Schimbati activitatile care erau conectate cu fumatul. Faceti o plimbare sau cititi o carte in loc de a face o pauza pentru tigara.
11. Nu purtati bricheta, chibrituri sau tigari in buzunar sau in poseta.
12. Mergeti in locuri unde fumatul este interzis, cum sunt muzeele si biblioteca.

Fumatul excesiv duce la cancer renal  

13. Mancati hipocaloric, mancaruri sanatoase, atunci cand simtiti nevoia sa fumati. Morcovii si telina, fructele proaspete si gustarile fara grasimi sunt alegeri bune.
14. Beti multe lichide. Eliminati consumul de alcool si cofeina. Acestea va pot provoca sa fumati. Alegeti apa, ceaiurile de plante, bauturile fara cofeina si sucurile.
15. Faceti exercitii fizice. Ele va vor ajuta sa va relaxati.
16. Alegeti-va anturajul astfel incat sa fie alcatuit din nefumatori.
17. Povestiti si altora despre progresele pe care le-ati facut.

5 efecte dezstruoase asupra pielii produse de fumat 

Este foarte posibil ca, atunci cand incepeti prima zi ca nefumator, dupa ce ati fumat ani de zile, sa nu va simtiti in cea mai buna forma. Probabil ca veti avea multe dintre urmatoarele simptome:

- poftiti intens dupa inca o tigara;
- va simtiti foarte flamand;
- tusiti des;
- aveti dureri de cap;
- aveti dificultati in concentrare;
- veti fi uneori mai constipate;
- va simtiti foarte obosit;
- aveti gatul uscat;
- veti adormi mai greu si va veti trezi obosit.
Toate acestea sunt semne care apar ca urmare a intoxicatiei cu nicotina, urmate de abstinenta. Desi simptomele sunt mai puternice cand renuntati prima data, ele ar trebui sa dispara in cateva saptamani.

Efectele care se produc dupa ce ati renuntat la fumat sunt imediat vizibile. Iata ce se intampla cand renuntati la fumat:

Dupa 20 de minute de nefumat:
- Nu mai poluati aerul.
- Tensiunea arteriala si pulsul scad.
- Temperatura mainilor si a picioarelor creste.

Dupa 8 ore de nefumat:
- Nivelul monoxidului de carbon din sange revine la normal.
- Nivelul oxigenului din sange creste.

Dupa 48-72 de ore de nefumat:
- Riscul unui atac de inima scade.
- Terminatiile nervoase se obisnuiesc cu absenta nicotinei.
- Abilitatea de a receptiona gusturile si mirosurile incepe sa-si revina.
- Bronhiile se relaxeaza.

Dupa 2 saptamani pana la 3 luni de nefumat:
- Circulatia sanguina se imbunatateste semnificativ in toate regiunile anatomice.
- Toleranta la activitatea fizica si la efort se mareste.

Dupa 3-9 luni de nefumat:
- Tusea, congestia sinusurilor, oboseala si respiratia scurta se reduc.
- Cilii din plamani cresc la loc, se mareste capacitatea plamanilor de circulatie a aerului si a schimburilor gazoase, plamanii sunt curatati si se reduce semnificativ riscul de a face infectii pulmonare.
- Starea generala se amelioreaza vizibil.

Dupa 1 an de nefumat:
- Riscul de a muri de boli de inima scade la jumatate fata de riscul in cazul unei persoane care fumeaza toata viata.

Dupa 5 ani de nefumat:
- Riscul de a muri de cancer de plamani scade la jumatate fata de riscul in cazul unei persoane care fumeaza toata viata.

Dupa 10 ani de nefumat:
- Riscul de a muri de cancer de plaman scade aproape la nivelul unei persoane care nu a fumat niciodata.
- Riscul de alte tipuri de cancer (de gura, de laringe, de esofag, de rinichi, de pancreas) scade semnificativ.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1536 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014008 (s)