News Flash:

Ce se intampla in cazul excesului de iod

11 Septembrie 2016
2154 Vizualizari | 0 Comentarii
tiroida
Excesul de iod poate aparea de obicei dupa administrarea unor medicamente bogate in iod, ca de exemplu amiodarona/cordarone, a unor substante de contrast iodate pentru 
investigatii radiologice, sau a unor suplimente alimentare din alge marine, dr. Loredana Parlog, medic endocrinolog, pentru adevarul.ro.
Citeste mai mult: adev.ro/od5zz6. „Majoritatea persoanelor care ingera cantitati mari de iod raman eutiroidiene (sindrom caracterizat prin concentratia patologica a 
hormonilor tiroidieni – n.red.); unele persoane insa, in special cele care anterior au fost deficitare, dezvolta hipertiroidie. 
in mod paradoxal, excesul de iod poate inhiba sinteza hormonilor tiroidieni si duce la gusa si hipotiroidism“. in principiu, in hipertiroidism este de evitat aportul 
excesiv de iod deoarece acesta poate accentua hipertiroidismul (deci reducerea alimentelor cu cantitate mare de iod, dar cel mai important evitarea medicamentelor cu 
iod  -  amiodarona/cordarone, substante de contrast iodate pentru investigatii radiologice, suplimente alimentare din alge marine . 
Dieta cu cantitate mica de iod se recomanda pacientilor cu cancer tiroidian timp de 2-3 saptamani inainte de tratamentul cu iod radioactive, aceasta deoarece daca 
scoatem iodul din alimentatie resturile tiroidiene vor deveni avide de iod ti iodul radioactiv va avea o eficienta mai mare, a explicat medicul.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1618 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026026 (s)