News Flash:

Ce se intampla daca mananci prea des cartofi

19 Mai 2016
5550 Vizualizari | 0 Comentarii
Cartofii sunt unul dintre alimentele cele mai frecvent consumate din lume. Afectiunea se poate dezvolta atat la femeile cat si la barbatii adulti, potrivit unui studiu publicat de revista The BMJ. 
Cercetatorii americani sugereaza ca inlocuirea unei portii pe zi de cartofi fierti, copti sau piure cu o portie de legume non-amidonoase este asociata cu un risc mai mic de a dezvolta hipertensiune.
Dar o cercetare recenta sustine ca studierea modelelor dietetice globale si a riscurilor este mai utila decat un accent pe produsele alimentare individuale sau pe nutrienti. Cartofii sunt unul dintre alimentele cele mai frecvent consumate din lume si recent a fost inclus de guvernul SUA in programele de mese sanatoase, datorita continutului ridicat de potasiu. Dar, asocierea consumului de cartofi cu hipertensiunea arteriala nu a fost studiata.
Asa ca cercetatorii de baza de la Spitalul Feminin Brigham si Scoala Medicala Harvard si-au propus sa determine daca aportul pe termen lung de cartofi copti, fierti, prajiti, chipsuri sau piure poate fi asociat cu incidente de hipertensiune arteriala.

Incearca si altfel de clatite: de cartofi! 
 
Au urmat cercetari asupra 187.000 de barbati si femei in cadrul a trei studii mari din SUA care au durat mai mult de 20 de ani. Cu ajutorul unui chestionar, a fost evaluat aportul alimentar, inclusiv frecventa consumului de cartofi, iar hipertensiunea arteriala a fost raportata de catre participanti in baza diagnosticului de catre un medic.
Dupa luarea in considerare a mai multi factori de risc pentru hipertensiunea arteriala, cercetatorii au descoperit ca patru sau mai multe portii pe saptamana de cartofi a fost asociat cu un risc crescut de hipertensiune arteriala. Consumul mai mare de cartofi pai a fost, de asemenea, asociat cu un risc crescut de hipertensiune arteriala atat la femei cat si barbati. Si consumul de cartofi prajiti (crisps) a fost asociat cu un risc crescut.
Cercetatorii sugereaza inlocuirea unei portii pe zi de cartofi cu o portie de legume non-amidonoase. Autorii subliniaza ca cartofii, in comparatie cu alte legume, au un indice glicemic ridicat, astfel incat poate declansa o crestere brusca a nivelului de zahar din sange. Intr-un editorial, cercetatorii de la Universitatea New South Wales sustin ca, desi dieta are un rol important in prevenirea si gestionarea timpurie a hipertensiunii arteriale, comportamentului alimentar si al modelelor de consum sunt complexe si dificil de masurat.

Regimul cu cartofi te scapa de 5 kg in 7 zile
 
sursa: descopera.ro

cartofii alimentele cartofi fierti copti piure legume non-amidonoase
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1696 (s) | 34 queries | Mysql time :0.031678 (s)