News Flash:

Ce se intampla cu organismul tau daca bei zilnic cafea

20 Octombrie 2017
3713 Vizualizari | 0 Comentarii
Cafeaua ii mentine pe multi activi si sanatosi mental, pentru ca are atat de multe beneficii asupra sanatatii. Desigur ca are gust mai bun cu cateva lingurite de zahar sau frisca, dar din pacate, beneficiile vin de la cea bauta simpla, neagra, chiar daca adaugarea de alte substante este bine venita din cand in cand.
Daca ajungi sa cumperi cafea, incearca sa gasesti una organica, fara arome adaugate si vei observa pe propria piele rezultatele. 
1. Accelereaza metabolismul
Acesta este cel mai important motiv pentru care oamenii beau cafea. Nimic nu se compara cu a te da jos din pat, inca obosita, fara chef de munca, pentru ca apoi sa bei o cafea energizanta, care sa-ti imbunatateasca ziua. Chiar daca energia dureaza totusi doar cateva ore, inceputul zilei este minunat si mai poti lua o gura alaturi de masa de pranz daca simti neaparat nevoia.
Studiile au aratat ca o ceasca de cafea ridica metabolismul dupa un antrenament si revista Journal of Applied Physiology a publicat rezultatele unor sportivi de performanta, care dupa o ceasca de cafea au avut performante mai bune cu 66% si si-au revenit mai repede la final. 
2.  Creste sanatatea creierului
Unele studii au aratat ca daca bei zilnic 3-5 cani de cafea, descreste riscul bolii Altzheimer si dementei, iar la femeile si barbatii de varsta a doua riscul scade cu pana 65%. Alte studii au scos la iveala faptul ca o ceasca de cafea bauta zilnic scade riscul de Parkinson cu pana la 32-60%.
De asemenea, bautul de cafea inhiba productia de nucleoide in creier, care mai sunt cunoscute si ca adenoide, care odata formate ca un fel de polipi, blocheaza activitatea neuronilor si a transmiterii de dopamina si serotonina. 
Cercetarile mai arata si faptul ca obiceiul de a bea cafea creste performantele intelectuale, timpii de reactie, memoria si te face sa fii mai atenta.
3. Te face sa te simti mai bine
Cercetatorii de la Harvard Public School of Health au descoperit ca adultii care beau intre 2-4 cani de cafea cu cofeina pe zi, au fost mai bine dispusi si printre acestia, riscul de suicid a fost cu 50% mai mic in comparatie cu cei care beau cafea decofeinizata sau care nu beau deloc. 
In plus, cafeaua contine multi antioxidanti si nutrienti precum vitaminele din grupul B, potasiu si magneziu. Toti acesti nutrienti te vor ajuta sa fii mai fericita pe durata intregii zile.
4. Riscuri reduse de cancer de piele
Un studiu publicat in revista Institutului National de Tratare si Preventie a Cancerului din Statele Unite ale Americii a descoperit ca un adult care consuma 4 sau mai multe cesti de cafea pe zi are cu 20% mai mic riscul de a dezvolta vreo forma de melanom malign, forma cea mai raspandita de cancer de piele in SUA. Cercetatorii cred ca aceste efecte sunt vizibile datorita numarului mare de antioxidanti din cafea.
5. Scade cancerul de ficat
Carcinomul hepatocelular este al saselea cel mai diagnosticat tip de cancer din lume, al treilea care duce la moarte si reprezinta aproximativ 90% dintre bolile de ficat diagnosticate.
Doar o ceasca de cafea pe zi descreste riscul de cancer cu 20%, doua cesti cu 35% si 4 sau mai multe caesti cu 50%, nefiind recomendati mai mult de 400 ml cafea pe zi. 
Dr. Peter Hayes, profesor medic la Universitatea din Edinburgh declara urmatoarele: „Cafeaua reduce numarul de ciroze si cancer la ficat, precum si riscul de alte boli. Consumata cu moderatie, cafeaua este un medicament natural.”
6. Reduce riscul de diabet tip 2
Potrivit unui studiu condus de cercetatorii de la Harvard School of Public Health, oamenii care beau, timp de cel putin 4 ani, cu o ceasca de cafea in plus pe fata de cat consuma in mod normal, au un risc cu de pana la 11% mai mic de a dezvolta diabet de tip 2, in comparatie cu cei care beau aceeasi cantitate in mod normal. In plus, cei care au diminuat drastic consumul de cafea si-au crescut riscul de diabet tip 2 cu pana la 17%.
sursa: feminis.ro

cafeaua
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1505 (s) | 35 queries | Mysql time :0.020752 (s)