News Flash:

Ce sa nu mananci la micul dejun?

11 Februarie 2019
155 Vizualizari | 0 Comentarii

Conteaza foarte mult ce consumi la micul dejun pentru ca, pornind de la impulsul de energie pe care-l creezi cu aceasta masa, vei fi tentat sau nu sa cedezi deliciilor culinare intalnite pana seara. Iata ce ar trebui sa ocolesti la micul dejun pentru a avea un tonus excelent pana la finalul zilei:
 
1. Cerealele cu un continut redus de fibre. Variantele de cereale cu multi carbohidrati si zahar si cu foarte putine fibre vor creste glicemia, iar dupa aceea zaharul din sange va scadea drastic, creand irascibilitate si pofte alimentare intense. Este recomandat sa alegi cereale care contin cel putin 3g de fibre la o portie si sa plusezi aceasta cantitate cu ajutorul germenilor de grau, fructelor de padure, semintelor de in si al fulgilor de migdale.
 
2. Clatitele, napolitanele sau painea prajita congelate. Majoritatea variantelor de clatite, paine prajita sau napolitane congelate contin exclusiv carbohidrati rafinati, care nu sunt deloc consistenti si iti vor afecta puterea de concentrare. Foarte rar contin cereale integrale, chiar daca ambalajul spune acest lucru. Cel mai bine este sa citesti etichetele cu atentie si sa alegi numai optiunile sanatoase.
 
3. Batoanele pentru micul dejun. Majoritatea batoanelor create pentru a fi consumate la micul dejun au mult zahar, putine proteine si aproape zero fibre. Consuma numai batoanele care au mai putin de 5g de zahar si cel putin 5g de proteine.
 
4. Smoothie-urile cumparate de la magazin. Smoothie-urile disponibile la supermarket contin putine fructe si legume, fiind compuse mai ales din zahar sau sirop de glucoza-fructoza. Daca le vei bea in fiecare dimineata te vei expune unui risc crescut de hipertensiune arteriala si ingrasare. La mijlocul diminetii iti va fi foarte foame si cresc sansele sa alegi gogosi sau chips-uri. Cel mai bine este sa-ti prepari chiar tu un smoothie. Vei sti exact ce ingrediente ai folosit si poti adauga spanac si seminte de in pentru a-l face mai consistent.
 
5. O cana de iaurt dietetic. Nu inseamna ca nu trebuie sa consumi produse lactate, ci pur si simplu ca este prea putin. Ai nevoie de minimum 400 de calorii pentru a preveni poftele alimentare aparute pe parcurs, asa ca este bine sa combini iaurtul cu ½ cana de fulgi de ovaz, afine si 1-2 linguri de seminte de floarea soarelui.
 
6. Un pahar de suc. Exista multe persoane care isi inchipuie ca un pahar de suc de fructe poate fi considerat mic dejun. De fapt vei consuma multi carbohidrati, in principal zahar, fara sa-i echilibrezi cu alte alimente. Acelasi lucru se aplica si sucurilor de legume. Au prea putine proteine si nu au cum sa-ti tina de foame timp indelungat. Este recomandat sa combini sucul cu un sandvis cu unt de arahide si un mar.
 
7. O ceasca de cafea. Multe persoane care nu mananca de dimineata beau o cafea, la care adauga multe ingrediente care cresc foarte mult totalul de calorii, in lipsa proteinelor sau fibrelor. Cafeina iti va da un impuls de energie pe moment, dar in niciun caz nu te poate sustine pana la ora pranzului.
 
8. O gogoasa. Cu zahar, carbohidrati rafinati si grasimi hidrogenate, gogosile cu siguranta nu sunt o optiune inspirata la micul dejun. Le poti savura ocazional in weekend, dar in niciun caz nu este recomandat sa faci acest lucru in fiecare zi. Atunci cand decizi sa gusti una, combin-o cu nuci crude sau un ou fiert pentru a minimiza impactul negativ asupra glicemiei.
 
9. Paine prajita cu unt. Painea crocanta cu unt este o optiune rapida pentru diminetile aglomerate, dar dupa 45 de minute iti va fi foame din nou. Feliile de paine nu contin suficiente proteine si, in loc de unt, este mai bine sa le consumi alaturi de o omleta cu legume. sursa: eva.ro
R.T.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nutritie alimentatie sanatoasa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1704 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020971 (s)