News Flash:

Ce sa mananci si ce sa eviti pentru a avea un somn odihnitor

12 Iunie 2015
1116 Vizualizari | 0 Comentarii
Insomnia da de furca multor persoane, iar stilul de viata este, de cele mai mutle ori, de vina pentru aceasta problema. Insa exista cateva alimente care te pot ajuta sa ai un somn linistit, la fel cum sunt si alimente care iti pot perturba odihna. Afla care sunt acestea.
Inca din copilarie ni se spune ca un pahar cu lapte cald baut inainte de culcare ne poate ajuta sa dormim mai bine, iar acest lucru este cat se poate de adevarat. Lactatele contin triptofan, o substanta care induce starea de somn. Alte alimente care contin triptofan sunt nucile, semintele, bananele, mierea, carnea de curcan si ouale.

De ce somnul prost da dureri de cap
 
Pentru a amplifica efectele pozitive ale triptofanului, poti rontai cativa covrigei sau cereale, alimente care contin carbohidrati si care ajuta la relaxare, noteaza adevarul.ro. Insa nu face exces, deoarece cantitatile mari de alimente consumate inainte de culcare nu te vor trimite pe taramul viselor, ci pe cel al indigestiilor.
In ce priveste lista alimentelor contraindicate atunci cand ai probleme cu somnul, trebuie sa stii ca burgerii si cartofii prajiti nu au efect sedativ, ci din contra. Alimentele de tip fast-food sunt bogate in grasimi, care, pe langa faptul ca ingrasa, produc tulburari digestive care iti pot intrerupe somnul linistit cu drumuri repetate la toaleta. Acelasi lucru este valabil si pentru preparatele culinare condimentate, care pot cauza arsuri la stomac si te pot impiedica sa ai o noapte odihnitoare.
De asemenea, evita sa mananci carne sau alte alimente bogate in proteine la ceas de seara pentru ca acestea sunt greu de digerat si stomacul nu-ti va da pace toata noaptea. 

Ritualul perfect pentru un somn odihnitor
 
Atentie mare si la bauturile care contin cafeina, pe langa binecunoscuta cafea. Ciocolata, cola, ceaiul si chiar cafeaua fara cofeina baute cu sase ore inainte de culcare iti pot crea o stare de agitatie si iti indeparteaza somnul.
Spre surprinderea multora, cafeina pot contine si medicamentele precum antiinflamatoarele, pastilele de slabit, diureticele si medicamentele contra racelii. Verifica eticheta acestor medicamente pentru a vedea daca ele sunt de vina pentru lipsa de somn pe care o experimentezi.
Contrar prejudecatilor, alcoolul consumat inainte de culcare nu te ajuta sa dormi mai bine. E drept, alcoolul te poate trimite la culcare la rapid, dar in timpul noptii e foarte probabil sa te trezesti frecvent din cauza transpiratiei, a cosmarurilor sau a sunetelelor care ti se par puternice, desi sunt abia perceptibile.
Daca, totusi, ai un obicei din a consuma alcool seara, echilibreaza balanta consumand un pahar cu apa la fiecare pahar de alcool. In acest fel alcoolul se va dilua, eviti deshidratarea si nu vei mai avea astfel de simptome neplacute.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

insomnia alimente somn linistit odihna
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2161 (s) | 34 queries | Mysql time :0.050107 (s)