News Flash:

Ce sa mananci in post la micul dejun: o idee simpla

18 Decembrie 2017
2275 Vizualizari | 0 Comentarii
Terciul de ovaz cu nuci si fructe este perfect pentru a incepe o zi de post. Este foarte sanatos si tine mult timp de foame. Asadar, iata cum se prepara!

Uimitoarea dieta cu terci de ovaz 
Pune la fiert 2 linguri cu fulgi de ovaz, 1 lingura fulgi de cocos, putina sare de mare si apa cat sa fie de un deget peste ingrediente. Se lasa la fiert la foc mic pana cand ovazul absorbe apa, aproximativ 2-3 minute. Pentru a-l indulci foloseste banana sau cateva stafide, adaugand apoi cateva nuci crude. 

Slabeste cu terci de ovaz 
Astfel obtii un mic dejun echilibrat, satios, de post care contine carbohidrati complexi din ovaz, proteine din nuci, grasimi sanatoase din nuca de cocos si vitamine din fructe proaspete.
 
Ovăzul este o sursă bună de elemente nutritive precum vitamina E, zinc, seleniu, cupru, fier, mangan și magneziu. De asemenea, ovăzul este o sursă bună de antioxidanți, fibre și de proteine.
Fibrele din fulgii de ovăz conțin un amestec de fibre solubile și insolubile. Una dintre componentele găsite în fulgii de ovăz – beta-glucanul – este o fibră solubilă despre care se consideră că are efecte benefice asupra nivelului de colesterol din sânge. Fibrele solubile se descompun pe măsură ce trec prin tubul digestiv, formând o substanță gelatinoasă care atrage câteva substanțe care provin din colesterol. Nivelul colesterolului rău este redus fără a fi afectat în vreun fel colesterolul bun. De asemenea, fibrele alimentare din ovăz sunt sățioase și previn mâncatul excesiv din timpul zilei, care poate duce la creștere în greutate și oboseală. Fibrele sunt esențiale pentru o digestie sănătoasă, previn infecțiile cu diverse bacterii și constipația.
Pe lângă conținutul ridicat de fibre, ovăzul este bogat în magneziu, proteine și fosfor, nutrienți care sunt în strânsă legătură cu nivelul de energie. Ovăzul este și o sursă importantă de vitamina B1, esențială pentru producerea de energie.
Ovăzul conține de asemenea antioxidanți care ajută la formarea vitaminei E. Antioxidanţii din plante (din cerealele integrale și nu numai) sunt asociaţi cu reducerea riscului de apariţie a anumitor boli, inclusiv a bolilor cardiace şi a cancerului.

sanatos foame
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1405 (s) | 23 queries | Mysql time :0.028998 (s)