News Flash:

Ce sa faci ca sa nu te imbolnavesti de osteoporoza

4 Mai 2014
3953 Vizualizari | 0 Comentarii
Osteoporoza sau "boala oaselor poroase" este o afectiune a sistemului osos care se manifesta prin demineralizarea si compromiterea structurii acestuia.
Astfel, persoanele care sufera de aceasta maladie sunt predispuse la fracturi osoase in urma celor mai slabe in intensitate traumatisme.
Osteoporoza afecteaza structura interna a oaselor si le modifica densitatea, chiar daca schimbarile nu sunt vizibile. Dupa 35 de ani, osteoporoza se poate instala in corpul uman din cauza pierderii continue de substanta osoasa ce vine odata cu inaintarea in varsta.

Cum diagnosticam osteoporoza?
 
Afla si tu cum poti preveni osteoporoza si aplica sfaturile noastre pentru a te asigura ca nu vei suferi niciodata de aceasta maladie:
1. Fa sport in mod regulat
Sedentarismul este una dintre cauzele principale ale instalarii osteoporozei. Lipsa miscarii poate grabi aparitia osteoporozei prin scaderea rezistentei osoase. Sportul poate imbunatati cu pana la 18% sanatatea sistemului osos si poate reduce riscul fracturilor. Totusi, trebuie evitate antrenamentele care creeaza presiune asupra articulatiilor, pentru ca rezultatul sa fie cel dorit.
2. Asigura-le oaselor tale necesarul de calciu
Organismul uman sufera zilnic pierderi de calciu, care este esential pentru sanatatea oaselor. Acest mineral poate fi asimilat prin consumarea alimentelor care il contin. Cele mai importante dintre acestea sunt produsele lactate.
Doza zilnica recomandata de calciu este de 1300 mg pentru copiii cu varste cuprinse intre 9 si 18 ani, de 1300 mg pentru adultii cu varste cuprinse intre 19 si 50 de ani si de 1200 mg pentru cei care au depasit aceasta etate.

Leacuri din natura pentru osteoporoza
 
3. Fixeaza calciul in oase cu ajutorul vitaminei D
Calciul nu poate fi absorbit de sistemul osos fara adjuvanti, asa cum este vitamina D. Aceasta este produsa in mod natural de organism, prin expunerea la soare, sau poate fi obtinuta din alimente precum pestele, ficatul sau ouale. Doza zilnica recomandata de vitamina D este de 200 pana la 400 de unitati.
4. Consuma suficiente proteine
Capacitatea corpului uman de a utiliza calciul este influentata de aportul de proteine adus organismului. Femeilor adulte, cu varste de peste 19 ani, le este recomandat consumul a 46 g de proteine pe zi, iar cantitatea recomandata pentru barbati este de 56 g zilnic.
5. Administreaza-ti in mod corect suplimentele vitaminice
Cantitatile necesare de vitamine si minerale nu pot fi asigurate, de cele mai multe ori, doar printr-o alimentatie adecvata. De aceea, este recomandata administrarea suplimentelor vitaminice si minerale, pentru ca sistemul osos sa primeasca tot calciul si vitaminele de care are nevoie.
Citratul si carbonatul de calciu, alaturi de vitamina D, sunt cele mai populare suplimente pe care medicii le recomanda pentru mentinerea sanatatii oaselor.
6. Foloseste nutrientii benefici pentru sistemul osos
Vitamina D nu este singura care ajuta la fixarea calciului in oase. Fosforul, zincul, cuprul, vitaminele A si C, magneziul si fluorul au un rol important in asimilarea mineralelor, asa ca nu te feri de alimentele care contin aceste substante atat de benefice pentru sanatatea oaselor tale. (sursa: eva.ro)

Osteoporoza afecteaza si tinerii 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

osteoporoza demineralizarea maladie fracturi osoase traumatisme
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1918 (s) | 34 queries | Mysql time :0.045589 (s)