News Flash:

Ce putem invata de la japonezi pentru a trai mai mult si mai bine

4 Februarie 2016
1109 Vizualizari | 0 Comentarii
Inceputul unui nou an este un moment in care multi dintre noi ne propunem sa mancam mai sanatos. Japonia, cu o reputatie la nivel mondial pentru sanatate si longevitate, este un loc bun pentru a cauta indicii despre cum putem face acest lucru.
O mare parte din starea buna de sanatate a natiunii insulei este atribuita numarului mare de fructe de mare consumate in dieta traditionala. Cu toate acestea, potrivit Ministerului japonez al Sanatatii, Muncii si Asistentei Sociale, prefectura cu cea mai mare speranta de viata este Prefectura Nagano, care nu are iesire la mare. Barbatii din aceasta prefectura au continuat sa fie cei mai sanatosi din tara din 1990 pana in prezent, iar femeile din Nagano a luat primul loc in 2013, intrecandu-le pe cele din Okinawa, care au trecut pe locul 3 in spatele femeilor din Prefectura Shimane, noteaza gandul.info.
In 2013, un studiu al Ministerului Sanatatii a plasat speranta de viata pentru locuitorii Nagano la 80.88 ani pentru barbati si 87.18 ani pentru femei - mediile nationale pentru acelasi an sunt 79.59 si 86.35.

IMAGINI UIMITOARE! Sa ne relaxam in gradinile japoneze!
 
Oamenii de Nagano nu numai ca traiesc mai mult, ci raman sanatosi si activi. 26,1 la suta din locuitorii prefecturii de peste 65 ani continua sa fie activi in campul muncii, spre deosebire de 20,4, media la nivel national, potrivit Biroului de Statistica al Ministerului Afacerilor Interne si Comunicatiilor.
Situatia era destul de diferita in urma cu 50 de ani. Nagano din prezent a fost odata parte din Shinano no kuni (provincia Shinshu), o zona care a avut o dieta bogata in sare similara cu multe regiuni - sarea era necesara pentru a pastra produsele alimentare de-a lungul iernilor lungi si reci. Alimente murate si sarate precum nozawana zuke, frunzele conservate de nozawana (un tip de nap) pentru care este renumita zona, era mult mai sarat decat in prezent. In 1965, locuitorii Nagano au consumat mai multa sare decat orice alta zona din tara si, nu in mod surprinzator, cele mai importante cauze de deces la acel moment erau accidentele vasculare cerebrale si alte boli legate de hipertensiune arteriala.
La inceputul anilor 1980, Nagano a inceput sa abordeze aceasta problema in mod serios, pornind de la nivelul orasului si satului si facand treptat modificari la nivelul intregii prefecturi. Problema cantitatii de sare consumate a fost prima abordata. Oamenii au fost incurajati sa reduca consumul de supa miso la o data pe zi in loc de fiecare masa, pentru a manca o cantitate mica de legume murate in loc de un bol plin, si sa nu bea tot sosul sarat folosit la taiteii de hrisca (Nagano este foarte apreciat pentru calitatea hristii). Prin metode moderne de congelare, consumul de legume proaspete - cele care nu au fost murate cu sare - a fost incurajata, de asemenea.

Okonomiyaki - incearca delicioasele clatite japoneze!
 
Importanta stilului de viata sanatos, nu doar de a trai mai mult, a fost pusa in evidenta. Acest mod de gandire a fost reprezentat printr-un slogan care a fost folosit pentru prima data in Nagano pentru a promova un stil de viata sanatos, si a castigat de atunci atentia la nivel national. Sloganul este "pin pin korori" - sa fii pin pin (vioi si energic) in viata, si sa moara korori (rapid si fara durere).
Locuitorii de toate varstele din Nagano dau mai putin decat media nationala pe asistenta medicala (care include retete pentru medicamente, vizite la medic si cheltuieli de spitalizare).
Potrivit sondajului de opinie national din 2012 cu privire la sanatate si nutritie, consumul mediu de legume de catre rezidentii din Nagano a fost de 379 de grame pe zi pentru barbati si 365 de grame pentru femei - cele mai mari portii din tara. In 2012, un locuitor din Nagano a consumat in medie aproximativ 70 de grame mai multe legume decat media nationala, scrie Japan Times.
Cheia pentru a intelege de ce oamenii din Nagano au fost capabili de a-si schimba obiceiurile alimentare pot consta in varietatea de alimente pe care au fost dispusi sa le incerce de-a lungul timpului. In lipsa unor surse de alimente usor de obtinut, in special in timpul iernii, chiar hachinoko (larve de albine) si lacustele erau o optiune, iar carnea de cal a fost mult timp o delicatesa locala. O dieta cu multe legume si mare varietate de alimente pare a fi o formula buna pentru o alimentatie sanatoasa in orice moment.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

japonia reputatie sanatate longevitate dieta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1502 (s) | 34 queries | Mysql time :0.031106 (s)