News Flash:

Ce probleme de sanatate risti sa ai daca nu dormi suficient

9 Februarie 2014
1381 Vizualizari | 0 Comentarii
Specialistii din intreaga lume spun ca fiecare om ar trebui sa doarma macar 6-8 ore pe noapte, in intervalul orar 22.00 - 04.00. Daca in anul 1942, media de ore dormite pe noapte era de aproape 8 ore, in zilele noastre, din cauza vietii agitatate pe care o avem, aceasta s-a redus la circa 6,8 ore, potrivit adevarul.ro. Desi am putea fi tentati sa credem ca un numar mai mare de ore dormite ne-ar ajuta mai mult, specialistii ne atrag atentia ca durata somnului benefica organismului poate varia de la o persoana la alta, in functie de sex si varsta, insa in majoritatea cazurilor trebuie sa nu coboram sub limita minima de 6 ore dormite pe noapte. Ce se intampla insa cand activitatile de zi cu zi ne forteaza sa dormim cat mai putin in fiecare noapte? 
1. Devenim irascibili 
O echipa de cercetatori israelieni a observat ca subiectii privati de somn au avut reactii disproportionate si stari emotionale negative atunci cand au fost intrerupti dintr-o actiune uzuala. 2. Putem avea dureri de cap Desi expertii inca nu stiu de ce privarea de somn provoaca dureri de cap, acest efect a fost observat de medici cu mai bine de un secol in urma. Studiile arata ca intre 36 si 58% din cei care nu dorm suficient au sanse mari de a suferi migrene. 
3. Ne putem reduce capacitatea de a invata 
Deseori, somnolenta a fost o problema cat se poate de reala in randul adolescentilor. Cateva studii realizate cu ajutorul elevilor de liceu au aratat ca inceperea cursurilor cu o ora mai tarziu (08.00 in loc de 07.00 dimineata) poate ajuta adolescentii sa-si imbunatateasca rezultatele scolare cu cel putin 2 puncte in domeniile reale si cu un punct in cele umaniste. De asemenea, studiile au demonstrat ca privarea de somn afecteaza in mod semnificativ capacitatea unui adult de a-si aduce aminte lucrurile invatate cu doar o zi in urma. 
4. Cresterea in greutate
Somnul insuficient sau insomnia pot crea dezechilibre hormonale in organism, care se pot traduce printr-o crestere a poftei de mancare, inclusiv a alimentelor bogate in calorii. Este adevarat ca organismul va arde mai multe calorii atunci cand este treaz, insa nu suficient pentru a anula caloriile in exces. 
5. Probleme cu vederea 
Privarea de somn este deseori asociata nu doar cu dureri de cap, ci si cu o vedere dubla sau imprecisa a ochilor. Cu cat ramaneti mai mult treaz, cu atat sunt mai mari sansele ca ochii si creierul sa interpreteze eronat realitatea vizuala.
6. Cresterea riscului pentru boli de inima 
Atunci cand cercetatorii au analizat tensiunea arteriala a unor subiecti privati de somn pentru mai bine de 80 de ore, nu a fost nicio surpriza ca pulsul acestora a crescut. Mai interesant decat acest lucru a fost atunci cand expertii au constatat ca si un somn de 4 ore poate provoca un ritm cardiac mult mai alert fata de valorile inregistrate de cei care se odihnesc 8 ore. 
7. Slabirea sistemului imunitar 
Lipsa somnului poate impiedica apararea naturala a corpului impotriva microorganismelor. Un studiu efectuat in legatura cu aceasta problema a aratat ca cei care dorm mai putin de 7 ore pe noapte au de trei ori mai multe sanse sa aiba o raceala comuna decat cei care se odihnesc 8 sau mai multe ore pe noapte. 
8. Disfunctii sexuale 
Un somn corespunzator, pentru fiecare organism in parte, are ca efect si cresterea nivelurilor de testosteron, in timp ce odihna insuficienta are un efect invers. Privarea de somn are asadar si un rol mai putin dorit in ceea ce priveste reducerea libidoului. 
9. Depresie 
Cateva studii arata ca un somn insuficient, mai ales pe perioade lungi de timp, poate crea stari de dezechilibru emotional. Astfel, insomniacii sunt de doua ori mai susceptibili sa dezvolte depresie, iar cercetari preliminare sugereaza ca tratarea problemelor de somn poate trata in paralel si simptomele depresiei.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

noapte ore dormite durata somnului 9 depresie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1950 (s) | 23 queries | Mysql time :0.038799 (s)