News Flash:

Ce nu trebuie sa va lipseasca din dieta ca sa va mentinti tineri si sanatosi

10 Ianuarie 2014
1122 Vizualizari | 0 Comentarii

Specialistii in nutritie spun ca un regim sanatos nu opreste timpul in loc, insa va poate face sa aratati mai tanar. Bazati-va pe legume proaspete si pe fructe, deoarece sunt sarace in calorii si pline de nutrienti, spune Bradley Willcox, profesor de geriatrie la Universitatea din Hawaii. Uitati, in schimb, de grasimile nesanatoase.

Vitaminele C si E

Expertii va sfatuiesc sa va aduceti aminte ca legumele contin antioxidanti, precum vitaminele C si E, dar si alti compusi, numiti polifenoli si antocianine, responsabili pentru lupta cu radicalii liberi. Acestia din urma distrug functiile celulelor si dau peste cap metabolismul. Corpul ii poate produce daca va expuneti excesiv soarelui, poluarii si fumatului. Aceste substante pot accelera procesul imbatranirii si sunt adeseori puse in legatura cu dezvoltarea unor boli precum cancerul, afectiunile cardiovasculare, bolile inflamatorii, inclusiv osteoartrita.

Citeste si: Vitaminele indispensabile intr-o dieta si alimentele in care le gasim

Calciu si vitamina D

Asadar, cu cat inaintati in varsta, cu atat este mai importanta dieta pe care o tineti si cu atat mai mult trebuie sa aveti in vedere ca aceasta sa fie bogata in antioxidanti.

Pe langa aceste substante, este important sa nu va lipseasca din proteine, calciul si vitamina D. In schimb, este bine sa renuntati ori sa reduceti la minimum consumul de grasimi saturate si acizi trans, proveniti din prajeli si fast-food. Puteti, in schimb, sa consumat i grasimi provenite din nuci, migdale, peste, ulei de masline.

Grasimi sanatoase

Uleiul de masline este bogat in grasimi mononesaturate si este mult mai sanatos decat margarina, produs care contine grasimi saturate.

Citeste si: Iata cate intrebuintari poate avea uleiul de masline, pentru sanatate si frumusete

Un studiu realizat de medici neurologi a aratat ca persoanele care consuma alimente bogate in grasimi saturate risca dupa varsta de 65 de ani sa sufere de boli care le afecteaza memoria.

Cel mai bine este sa alegeti uleiul de masline extravirgin, deoarece poate creste nivelul colesterolului «bun» din organism. Este recomandat sa folositi un astfel de ulei la salate, dar si la gatit.

Doua mese de peste, saptamanal

Nucile contin proteine si grasimi, fara sa fie o sursa de colesterol, si pot fi un substitut al meselor grase.

Migdalele sunt foarte bogate in vitamina E, iar alunele contin cantitati mari de acizi omega 3. La fel si pestele. Daca doriti sa aduceti in organism cantitati mari de acizi omega 3, puteti incerca somonul ori sardinele. Intr-o saptamana, este bine sa mancati macar doua mese care sa contina peste. (sursa: doctorulzilei.ro)

Citeste si: Pestele, un foarte bun medicament pentru tulburarile stomacale

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nutritie regim sanatos grasimile nesanatoase osteoartrita nucile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1954 (s) | 34 queries | Mysql time :0.058584 (s)