News Flash:

Ce nu ar trebui sa faci daca vrei sa dormi bine

11 Noiembrie 2011
2101 Vizualizari | 0 Comentarii

Pentru a avea un somn bun si a te odihni noaptea cum se cuvine, ar trebui sa iti pastrezi patul si dormitorul drept un sanctuar al relaxarii. Iata ce nu ar trebui sa faci daca vrei sa dormi bine:

1. Nu consuma gustari inainte de culcare
Obiceiurile gresite de dinainte de culcare te pot tine treaz noaptea. De exemplu, daca ai consumat o cina consistenta inainte de culcare este mai greu sa adormi. Asta pentru ca mancatul noaptea declanseaza refluxul gastro-esofagian prin care acidul din stomac iese prin esofag si provoaca arsurile gastrice. Nu ai cum sa dormi bine. Daca trebuie neaparat sa mananci, alege o combinatie sanatoasa de proteine si carbohidrati cum ar fi un bol de cereale, unt de arahide si paine integrala, branza.

2. Televizorul alunga somnul
Multi dintre noi considera televizorul o parte esentiala a dormitorului, dar privind showurile inainte de culcare iti vei strica somnul. Stirile suparatoare, triste sau certurile din emisiunile de noapte iti pot tine mintea treaza si pulsul ridicat. Incearca sa inlocuiesti privitul la televizor cu cititul unei carti bune, placute. Meditatia, rugaciunea sau retrairea unor experiente si amintiri placute sunt metode de a-ti relaxa sistemul nervos.

3. Munca peste program
Pentru multi dintre noi, a aduce munca de la birou acasa este ceva normal. Dar daca si in pat stai si muncesti, vei ajunge sa platesti a doua zi. Cand analizezi cifre sau pregatesti o prezentare esti intr-o stare de alerta, cu mintea agera si cu nivelul de stres crascand - exact opusul starii pe care ar trebui sa o ai inainte de culcare.

Daca esti chiar ocupat si presat de timp la munca si trebuie sa muncesti si de acasa, fa-o in alta camera, nu in dormitor. Si cand simti ca te ia somnul inchide tot si du-te la culcare, pentru ca se poate rezolva si maine.

4. Discutiile importante
Adesea poate parea ca ora de culcare este cel mai bun moment al zilei si singura oportunitate de a fi cu partenera intr-o camera linistita. Dar nu este un moment bun sa abordati subiecte importante - stadiul relatiei, viitorul vostru sau problemele financiare. Sistemul tau nervos va reactiona la sentimentele de pericol, frica, furie sau surpriza si vei consuma multa energie. Dupa o discutie aprinsa este imposibil sa adormi. In loc sa incepeti sa va rezolvati problemele inainte de culcare, cand va bagati in pat, programati-va un timp dedicat special discutiilor importante si cautarii solutiilor.

5. Aducerea copilului in pat/ Dormitul cu bebelusul in pat  
Cand esti un proaspat tatic, ai nevoie sa fructifici fiecare minut de liniste pe care ti-l ofera copilul tau. Desi poate parea frumos si tandru sa iti imparti patul cu micutul tau, poate sa aiba repercusiuni negative asupra somnului tau. Multi pediatri recomanda sa nu se aduca bebelusul in patul parintilor. Nu numai ca iti intrerupe tie somnul, dar exista si pericolul lovirii sau chiar sufocarii celui mic. Mai bine, incearca sa aduci patutul in dormitorul.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

discutiile importante
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1547 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013462 (s)