News Flash:

Ce mananci ca sa traiesti mult

22 Noiembrie 2017
1299 Vizualizari | 0 Comentarii

Cu o dieta echilibrata iti poti prelungi viata si mentine corpul sanatos. Iata ce nu trebuie sa iti lipseasca de pe masa.

Alege alimente pe placul inimii

Bolile de inima reprezinta una dintre principalele cauze ale mortalitatii in multe tari ale lumi, in Romania fiind chiar pe primul loc. Ca sa le previi, evita alimentele bogate in grasimi, caci duc la cresterea colesterolului. In schimb, iti poti pune in farfurie peste, rosii, usturoi, orez brun, pentru ca te ajuta sa ai o inima sanatoasa. Printre fructele care te feresc de boli cardiovasculare se numara coacazele, murele, lamaile, merele, afinele, datorita antioxidantilor pe care ii contin. La toate acestea adauga si o portie zdravana de ras, in fiecare zi!

Doza zilnica de fibre

Ca sa traiesti mult si bine opteaza pentru alimente care contin fibre, deoarece te protejeaza de cancerul de colon. Astfel, introdu in meniul tau zilnic legume si fructe precum pere, fasole, mazare, orz, broccoli, zmeura, spanac si ardei. Specialistii spun ca trebuie sa consumam 25 de grame de fibre in fiecare zi. Nu uita nici de miscare. „Ca sa fii sanatos, urca scarile si cara-ti singur bagajele“ ne sfatuieste unul dintre cei mai longevivi medici din lume, Shigeaki Hinohara, in varsta de 104 ani,  autorul cartii „Living long, living good“/ „A trai mult, a trai bine“.

Micul dejun, secretul longevitatii

Unul dintre cei mai renumiti bucatari din lume, Jamie Oliver, are si el cateva sfaturi alimentare, pentru o viata lunga. El recomanda consumul unor portii mici de carne, multa apa si un mic dejun copios. „Cand am calatorit in lume, am intalnit oameni cu o viata lunga si productiva. Toti mancau un mic dejun consistent“, a declarat Jamie. El a dat si lista celor mai potrivite alimente pentru cea mai importanta masa a zilei: oua, lapte de capra, peste, cartofi dulci, legume si zarzavaturi, tofu, fasole neagra, nuci, fructe proaspete, alge, orez salbatic, usturoi, creveti si ardei.

Consuma vin rosu cu moderatie

Un pahar rosu pe zi face parte din dieta oamenilor care traiesc mult. Studii recente au aratat ca aceasta licoare previne bolile de inima si aparitia infectiilor din organism Totul se datoreaza unui ingredient al vinului rosu, resveratrolul.

Opteaza pentru portii mici

Este important nu doar ceea ce mananci, ci si cum mananci. Astfel, oamenii care mananca incet, cu inghitituri mici, se satura mai repede decat cei care au obiceiul sa infulece. Acest lucru inseamna un consum mai mic de calorii, ceea ce te ajuta sa ai o viata mai lunga, potrivit anumitor studii. De exemplu, cei mai longevivi oameni de pe planeta, locuitorii insulei japoneze Okinawa nu mananca niciodata pana se satura. Potrivit cercetatorilor, anii multi din buletin se datoreaza si faptului ca mananca multe legume si cereale, cantitati moderate de peste si foarte putina carne.

sursa: clickpentrufemei.ro
 


dieta echilibrata
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1277 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014233 (s)