News Flash:

Ce legatura este intre durere si stres

29 Decembrie 2018
340 Vizualizari | 0 Comentarii

Durerea si stresul sunt strans corelate, durerea cauzeaza aparitia stresului, iar stresul intensifica durerea. Se observa adeseori cum bolnavii aflati in durere acuta isi incordeaza muschii corpului, scrasnesc din dinti sau intepenesc in anumite pozitii. Confruntat cu stresul, organismul reactioneaza intr-un mod asemanator ca in fata unei amenintari fizice, este ca un fel de blindaj automat pentru a putea face fata provocarilor din exterior (lupta), care isi mobilizeaza energia pentru a se feri din calea pericolului (fuga, evadare). Aceasta reactie de „lupta sau fuga“ apare in urma unei puternice secretii de hormoni care mobilizeaza tot organismul. Inima bate mai repede, creste tensiunea arteriala, respiratia este superficiala si accelerata. Se produce o transpiratie accentuata si o incordare a muschilor fetei.

Stresul negativ, cronic, determina o stare de presiune constanta si intensa care provoaca tulburari de concentrare si o stare de anxietate care duce la intensificarea durerii. Stresul se poate produce datorita unor factori externi (serviciu, familia, colectivul, mediul, evenimente neprevazute) sau datorita unor factori interni (atitudini si sentimente negative, comportament iresponsabil, obiceiuri nesanatoase, asteptari prea mari si nerealiste). Primul pas in oprirea acestui ciclu durere-stres este sa se inteleaga ca stresul este raspunsul la un anumit eveniment si nu evenimentul in sine. Stresul este ceva care se poate controla, iar atunci cand nu se poate face acest lucru trebuie cautate modalitati de adaptare.

Exista numeroase tehnici care pot ajuta la reducerea surselor de stres si la controlul acestuia. Iata cateva sugestii: - planificati-va ziua, pentru ca asa va veti simti stapan pe viata dumneavoastra; - faceti-va un orar al activitatilor zilnice, dar si un plan de rezerva in cazul in care durerea va impiedica sa va realizati planul initial; - simplificati-va programul zilnic, identificandu-va prioritatile si menajandu-va; - organizati-va spatiul de acasa si de la serviciu incat sa aveti lucrurile la indemana; - incercati sa aveti o activitate fizica regulata, deoarece aceasta va ajuta sa va eliberati tensiunea emotionala; - dormiti suficient si aveti o alimentatie echilibrata; - nu va izolati de familie si de prieteni; - fiti rabdator si constient ca imbunatatirea sanatatii dumneavoastra poate cere timp; - ganditi pozitiv, evitand conversatia negativa; petreceti-va timpul pe cat posibil langa oameni care au o atitudine pozitiva si care au simtul umorului. Rasul ajuta la usurarea durerii, deoarece prin ras se secreta unele substante la nivelul creierului (endorfine) care dau o senzatie generala de bine.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

durere stres muschi incordati tehnici control gandim pozitiv
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1516 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021145 (s)