News Flash:

Ce fel de ciocolata poti sa mananci la dieta

19 Ianuarie 2014
2528 Vizualizari | 0 Comentarii
ciocolata
Bucura-te de gustul placut de ciocolata fara sa-ti faci procese de constiinta ca te vei ingrasa. Medicul specialist in nutritie ne asigura ca ciocolata este permisa chiar si la dieta. Tot ce trebuie sa faci este sa pastrezi echilibrul!
Starea de bine poate fi asezonata cu ciocolata! Ciocolata este un produs alimentar realizat din cacao, lapte, zahar si uneori cu adaugarea a diverse arome si ingrediente speciale ca: menta, ardei, piper etc. In functie de aceasta compozitie apar si avantajele, si dezavantajele consumului.
Ciocolata contine antioxidanti
Medicul specialist spune: "Sunt de ajutor, ca orice sursa de antioxidanti prezenti intr-o alimentatie echilibrata, in cazul de fata fi ind vorba de antioxidantii din cacao". Ciocolata amaruie (neagra) are un continut mare de cacao. Vorbim astfel de avantajele consumului de cacao: fibre 29 g/portie produs (86 g), si un continut mare de calciu si fier. Dar exista si un dezavantaj, are grasimi saturate 7 g/86 g produs (o portie). Pulberea de cacao este un produs relativ bine echilibrat pentru ca are 35% carbohidrati, 50% grasimi si 16% proteine.
Ciocolata alba este realizata din unt de cacao, zahar si lapte in diverse proportii. Untul de cacao are grasimi 100%/ portie, din care saturate 130 g/218 g produs (portie). Este cotat ca fiind un produs pro-inflamator, ceea ce este un dezavantaj. Ciocolata de casa, un desert traditional si mult iubit de toata lumea, este o alegere buna si din punctul de vede re al nutritionistului, cu mentiunea sa fie cacao din belsug, lapte degresat si putin zahar.
Cata ciocolata ai voie sa mananci la dieta
O mare dilema pe care o avem multe dintre noi atunci cand vrem sa mancam ciocolata este cantitatea permisa astfel incat sa nu se depuna pe solduri, burta s.a.m.d. "Este un paradox relativ des intalnit: nutritionistul promoveaza efortul fizic si antrenorul promoveaza o dieta sanatoasa. Daca se intalnesc cele doua opinii la mijlocul unei distante ideal trasate intre efort si dieta vom constata ca ciocolata, alaturi de cafea, lapte, prajituri, poate face parte dintr-un stil de viata sanatos. In concluzie, nu exista un raspuns universal valabil referitor la cate cubulete de ciocolata avem voie sa mancam.
Se poate consuma fara grija ciocolata, dar cu moderatie, daca stim ca avem un stil de viata sanatos, mai ales daca este o ciocolata cu un continut bogat in cacao. Un caz ideal: femeie tanara, 25 ani, efort fizic mediu de 2-3 ori/saptamana, sanatoasa din punct de vedere clinic, munca de birou. Poate manca 2-3 cuburi de ciocolata cu un continut bogat in cacao fara grija", spune dr. Ciprian Constantin. Si pentru a mai lamuri un aspect, vom darama un mit: nu este adevarat ca trebuie sa mancam ciocolata dimineata sau pana in ora 14.00.
"Recomand ciocolata neagra"
"Ciocolata neagra, cu un continut de 85% in cacao, este o foarte buna alegere, dar in functie de preferinte (cu lapte, cu adaos de alcool) se poate opta si pentru ciocolata cu un continut mai mic in cacao. Copiii prefera ciocolata dulce, mai putin amara. Ciocolata alba este pe ultimul loc din punct de vedere al alegerii mele, ca nutritionist". DR. CIPRIAN CONSTANTIN Coordonator Sectie Diabet si Nutritie, Spitalul de Urgenta Carol Davila. (sursa: unica.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ciocolata nutritie dieta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1886 (s) | 34 queries | Mysql time :0.045320 (s)