News Flash:

Ce este "sindromul secretarei" si cum il putem preveni

6 Februarie 2016
852 Vizualizari | 0 Comentarii
Un studiu efectuat in urma cu cativa ani de specialistii Institutului de Sanatate Publica arata ca majoritatea persoanelor care au o activitate sedentara, ce ii determina sa stea multe ore in pozitie sezand, se plang de dureri in regiunile cervicala (100% dintre subiecti), lombara (92%) si dorsala (72%), la nivelul articulatiilor umerilor si genunchiului (56%) si la nivelul articulatiei pumnului (48%).

Munca la birou ne poate fi fatala. Vezi ce boala risti daca ai un job sedentar

Specific muncii de birou, "sindromul secretarei" descrie mai multe afectiuni ale coloanei vertebrale, asociate cu dureri de sezut si de umeri. Durerea poate fi insotita de unele deviatii ale coloanei vertebrale (cifoza), discopatii si lombosciatica.

Exercitiile care te scapa de durerile lombare si cervicale

Aceste probleme sunt rezultatul folosirii unui mobilier neadecvat: scaun jos, ingust, instabil, moale; al faptului ca sezutul scaunului permite alunecare inainte a corpului, ca spatarul nu asigura sprijin lombar, ca nivelul coatelor este mai coborat decat cel al tastaturii, ca avem o pozitie rasucita a corpului fata de monitorul computerului (adesea pentru a evita fenomenele de reflexie a luminii), absenta sprijinului pentru picioare.

Pentru o buna circulatie a sangelui, picioarele trebuie tinute la 45 de grade. in caz contrar, suntem vulnerabili in fata unor boli ca varicele sau trombozele venoase (afectiune vasculara, caracterizata prin formarea de cheaguri de sange - trombi, formati in gamba sau coapsa si care pot migra oricand la inima, plamani sau creier).

Invata sa stai corect la birou. Vezi 9 sfaturi pentru o corectarea posturii

Sfatul medicului
Persoanele care au un serviciu sedentar, ce implica munca la birou si folosirea timp indelungat a calculatorului, trebuie sa faca pauze de 5 minute, la fiecare 50 de minute de lucru, recomanda Eugenia Herlea, medic primar medicina muncii de la Institutul de Sanatate Publica. Potrivit medicului, chiar daca nu va ridicati de la birou, trebuie sa va indepartati privirea de la ecranul computerului si sa va uitati intr-un punct indepartat.

Puteti folosi pauza pentru a face si exercitii menite sa alunge durerea si tensiunea musculara, sa imbunatateasca circulatia sangvina si sa elimine stresul: ridicati umerii (relaxeaza umerii si gatul); executati extensii ale picioarelor sau faceti cu acestea miscari circulare; incrucisati bratele; indreptati degetele; ridicati-va si stati pe varfuri 20 de secunde. Din cand in cand, ridicati-va de la birou si mergeti, eventual in afara cladirii, pentru a va "dezmorti".

activitate sedentara lombara dorsala sindromul secretarei cifoza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1746 (s) | 34 queries | Mysql time :0.034486 (s)