News Flash:

Ce beneficii aduce acidul folic?

8 Ianuarie 2019
189 Vizualizari | 0 Comentarii

Acidul folic mai este cunoscut si sub denumirea de acid pteroyl-L-glutamic si se incadreaza in randul vitaminelor hidrosolubile din grupul B. Aceasta vitamina trebuie sa fie transformata la nivel hepatic in acid dihidrofolic, ulterior este folosita in organism. Corpul uman nu poate sintetiza folat (echivalentul natural al acidului folic), din aceasta cauza este necesar ca dieta zilnica sa cuprinda aceasta vitamina.

Face parte din categoria vitaminelor B si are efecte benefice dovedite, de aceea este folosit atat in medicina integrativa, cat si in medicina alopata. Notorietatea lui a crescut atunci cand s-a dovedit ca administrarea acidului folic creste sansele de conceptie si scade riscul defectelor de tub neural in cazul nou-nascutilor.

Din tubul neural al fatului se dezvolta ulterior creierul si coloana vertebrala, iar defectele de tub neural includ afectiuni grave precum splina bifida sau anencefalie. In cazul in care mama are deficit de acid folic, ar trebui sa corecteze carenta inainte de a ramane insarcinata pentru ca tubul neural incepe sa se formeze incepand cu a 26-a zi de sarcina. Din acest motiv, femeile aflate la varsta fertila ar trebui sa ia acid folic, 400 mcg zilnic, doza recomandata si tolerata foarte bine de organism. In cazul femeilor care au nascut copii cu defecte de tub neural, este nevoie de un aport de 4 mg pe zi.

Acidul folic, ca toate vitaminele din complexul B aduce beneficii majore creierului. Daca organismul nu are suficient acid folic, pot aparea tulburari de dezvoltare neurologica, precum si tulburari emotionale. Suplimentarea cu acid folic, in asociere cu alte vitamine din spectrul B are efecte dovedite in preventia declinului cognitiv si a dementei asociate inaintarii in varsta. De asemenea, creste eficienta administrarii antidepresivelor. Deficitul de acid folic trebuie corectat si pentru a mentine o inima sanatoasa. Carenta de acid folic este asociata cu niveluri mari de homocisteina, substanta care la randul ei se asociaza cu risc crescut de dezvoltare a aterosclerozei si a bolilor cardiovasculare in general.

Printre cauzele deficitului de acid folic se poate mentiona consumul unor alimente cu valoare nutritionala redusa, fie din cauza prepararii termice excesive, fie din cauza unei absorbtii deficitare, inclusiv in contextul unor afectiuni digestive precum boala Crohn sau boala celiaca. Unele medicamente scad nivelul de acid folic din organism. De asemenea, femeile care fumeaza au un nivel redus de acid folic in organism, de aceea, ar avea nevoie de 800 mcg de acid folic pentru a preveni defectele de tub neural.

Surse naturale: spanac, mazare, linte, pastai, broccoli, sfecla, seminte de floarea soarelui, porumb, varza, alune, capsuni, zmeura, portocale, banana, oua, lapte.Prin preparare termica o parte din acidul folic este distrus, din aceasta cauza se recomanda consumul legumelor si fructelor nepreparate termic.

Alimente fortificate cu acid folic:cereale, lapte de soia, taitei cu oua, paine, orez alb.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

acid folic vitamina b9 carenta vitamine sarcina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1688 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023587 (s)