News Flash:

Ce alimente sa mananci si ce nu pentru a avea o inima sanatoasa

10 Martie 2013
1741 Vizualizari | 0 Comentarii
O dieta nesanatoasa poate creste considerabil riscul bolilor de inima si a altor afectiuni metabolice.
Iata care sunt alimentele care tin inima sanatoasa:
1. Fulgii de ovaz: contin acizi grasi omega 3 si fibre avand efecte remarcabile asupra vaselor de sange si a inimii, ducand la reducerea colesterolul din sange si glicemiei (fiind benefic si in diabet), scrie doctorulzilei.ro.
2. Pestele, datorita continutului de omega 3 si antioxidanti. Serveste macar de doua ori pe saptamana peste (de preferinta mai gras, cum ar fi somonul) si vei reduce riscul aparitiei unui infarct cu 36 procente. „Somonul, bogat in acizi grasi Omega 3, scade trigliceridele si colesterolul, avand rol pozitiv asupra aparatului cardiovascular” spune dr. Corina Zugravu.
3. Uleiul de masline: grasimile monosaturate pe care le contine scad nivelul colesterolului rau si ajuta la curatarea vaselor de sange. Nu consumati, insa mai mult de o lingura-doua pe zi deoarece are un continut caloric foarte mare.
4. Nucile, alunele, migdalele: contin grasimi sanatoase care ajuta la reducerea colesterolului.
5. Fructele de padure: Efectele benefice ale acestor fructe se datoreaza continutului crescut de flavonoide, compusi polifenolici care actioneaza ca antioxidanti, antiinflamatorii, antitumorale si antivirale.  Conform unui studiu aparut in publicatia medicala „Circulation”, flavonoidele pot preveni aparitia bolilor de inima contribuind la dilatarea vaselor de sange si impiedicand formarea placilor care cauzeaza blocaje la nivelul arterelor coronariene si accidente cardiovasculare.
6. Spanacul: Spanacul are multe vitamine si minerale care protejeaza organismul de afectiuni cardiace. Puteti sa-l folositi dupa ce l-ati tinut congelat in frigider, dar este mult mai bun proaspat.
7. Soia: o alimentatie bogata in soia scade nivelul trigliceridelor si al colesterolului. „Desi in ultima perioada s-au pus sub semnul intrebarii efectele proteinelor din soia, eu cred ca un consum mediu de soia (lapte, tofu) are rol benefic pentru inima datorita lipsei colesterolului si a grasimilor saturate”, afirma nutritionistul Corina Zugravu.
8. Legumele: O portie de fasole pe zi poate reduce colesterolul cu pana la 10%. Fibrele pe care le contine sunt protectorul principal. De asemenea, fasolea contine compusi care pot reduce cheagurile de sange si imbunatatesc functionarea vaselor de sange.
9. Avocado: Bogat in grasimi mononesaturate, avocado ajuta la scaderea colesterolului rau, crescand nivelul celui bun. În plus, avocado mareste absorbtia de alte carotenoide, in special betacarotenul si licopenul, esentiale pentru o inima sanatoasa.
10. Semintele: nautul contine acizi polinesaturati, un adevarat scut al inimii. O dovedeste un studiu publicat in 2008, in Jurnalul Asociatiei Dietetice Americane, ai caror participanti au consumat saptamanal 700 de grame de naut, timp de aproximativ doua luni. La finalul experimentului, aveau nivelul colesterolul redus si implicit mai putine sanse de a se imbolnavi de inima.
Topul alimentelor care fac rau inimii sunt cele care contin multa sare, grasimi si zahar precum:
- cartofii prajiti
- sunca
- alimentele de la fast-food
- cerealele cu ciocolata
- prajituri
- branza procesata
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta nesanatoasa inima pestele spanacul soia legumele avocado
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2139 (s) | 23 queries | Mysql time :0.069106 (s)